Online28.05.2015

Webtexttool: maakt van iedere tekstschrijver een SEO specialist


Afgelopen maart werd de eerste versie van de on-page SEO-tool webtexttool gelanceerd. Deze nieuwe Nederlandse tool zorgt ervoor dat alle webteksten die je schrijft automatisch worden geoptimaliseerd, zodat je tekst (of website) zo hoog mogelijk scoort in Google. De tool richt zich op iedereen die content voor het web maakt: van bloggers tot webshop-eigenaren, elke online tekstschrijver kan bij webtexttool terecht. Zo heeft de tool ook onze interesse gewekt en wij vroegen ons af: “Wat maakt deze tool nou zo bijzonder”?

webtext
webtext

Waarom webtexttool?

Het meest unieke aan webtexttool is de werking van de tool. Met webtexttool wordt je tekst realtime gecheckt aan de hand van de laatste inzichten op SEO-gebied, waardoor je live de beste optimalisatie-suggesties krijgt. Je verbetert je tekst dus al tijdens het schrijven van je content, zodat je eerste versie direct geheel SEO-friendly is.

Het mooie is dus dat je zelf geen kennis van SEO hoeft te hebben om je tekst te kunnen optimaliseren. Webtexttool zorgt ervoor dat je content volgens de laatste regels gecheckt wordt, zodat jij je volledig kan focussen op je creativiteit! De tool leidt je makkelijk en snel door de stappen van optimalisatie, zodat je zonder moeite een SEO-specialist waardige tekst kan schrijven!

Hoe werkt het?

In 5 simpele stappen schrijf je met webtexttool perfect geoptimaliseerde webcontent. Het werkt als volgt:

Stap 1: Maak een gratis account aan!

Je maakt snel een gratis trial account aan via deze link. Daarmee kun je direct de tool gebruiken.

Stap 2: Creëer een nieuwe pagina en sla deze op in een van je projecten

webtexttool-1
webtexttool-1

Voor elke tekst maak je een nieuwe pagina aan, die ondergebracht wordt in verschillende projecten die in de online tool opgeslagen worden. Op deze manier houd je altijd overzicht en kun je je pagina’s altijd makkelijk terug vinden, waar je ook bent!

Stap 3: Kies het beste keyword voor jouw tekst met de keyword suggestie tool

webtexttool-2
webtexttool-2

De volgende stap is het inzetten van de keyword suggestie tool. Je typt het onderwerp van je tekst in en vervolgens geeft de tool je automatisch een overzicht van de beste keywords voor jouw tekst. Uit deze lijst maak je een keuze voor het keyword waar jij op wil gaan optimaliseren, op basis van e3 zoekvolumes en de bijbehorende competitiescores.

Stap 4: Kies een template om je content in te structureren

Binnen de tool worden er verschillende templates aangeboden, om je content direct goed te structureren. Ook kun je ervoor kiezen om met een lege editor te beginnen, om op deze manier zoveel mogelijk vrijheid te krijgen in het schrijven van je content.

Stap 5: Begin met schrijven van je content, met behulp van de live optimalisatie suggesties!

webtexttool-3
webtexttool-3

Als je een template gekozen hebt kun je beginnen met schrijven. Je schrijft je content in de editor, gewoon zoals je het gewend bent. Ondertussen verschijnen er automatisch verschillende SEO-suggesties in de balk aan de rechter zijde, zoals bijvoorbeeld hoe vaak je het keyword moet toevoegen, op welke plaatsen etc. Deze suggesties vinken af wanneer je aan de voorwaarden voldoet, net zo lang totdat je geen tip meer over hebt. Op deze manier kun je al je creativiteit kwijt in je teksten en hoef je achteraf geen afbreuk te doen aan je teksten omdat je doorlopend al optimaliseert!

De voordelen op een rijtje

  • Webtexttool optimaliseert je teksten direct wanneer deze geschreven worden, zodat je nooit meer achteraf afbreuk hoeft te doen aan je goed geschreven webteksten.
  • Binnen de tool heb je in één oogopslag overzicht over al je content-pagina’s door de makkelijke projectenindeling.
  • Content exporteren naar Word en html kan makkelijk en snel direct vanuit de tool!
  • Werk je met een opdrachtgever? Dan kun je er ook voor kiezen om je geoptimaliseerde tekst te mailen, direct vanuit de tool.
  • Keywords kiezen is een stuk makkelijker door de keyword suggestie tool. Door de live competitie en zoekvolume scores weet je zeker dat je de beste keuze maakt.
  • Structureren van je content doe je met een van de templates, voor direct een professionele opbouw en goede leesbaarheid van je teksten!
  • Je teksten worden altijd direct online in de tool opgeslagen, zo kun je altijd en overal verder met het schrijven van je content!
  • Je hoeft geen SEO-regels meer in de gaten te houden, webtexttool zorgt er altijd voor dat de laatste SEO-regels op genomen worden in de tool, zodat jij je volledig kan focussen op je creativiteit!

Probeer het zelf, gratis!

Al met al een dus prima tool, zowel voor webshop- en website-eigenaren, als voor bloggers en online marketeers! De tool is nu zeker al een aanrader, maar wordt ook nog volop doorontwikkeld. Zo zijn er recent nog weer een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd, bijvoorbeeld; de ‘leesbaarheidsscores’ en het exporteren van de content naar Word en e-mail. Ook de SEO-regels worden actief bijgehouden, dus als je je content regelmatig checkt in de editor weet je zeker dat je helemaal up-to-date bent. Dit belooft veel goeds voor de toekomst!

En misschien wel het allermooiste is dat je de tool via deze link gewoon zelf eens kunt uitproberen! Gratis 14 dagen lang genieten van alle gemakken van een compleet webtexttool account! Zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen dus!

...

Verder lezen over Content

5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream

Hoe zorg je dat mensen jouw nieuwsbrief niet alleen willen ontvangen, maar ook openen? Tijdens HubSpot GROW gaf Mindstream daar antwoord op.

E-mail12.11.2024

5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream

Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?

We vragen zoveel aan AI, maar tot nu toe durven nog niet veel mensen het aan om AI te gebruiken voor grotere taken. Zonde, want je kunt samen met een AI-collga een heel succesvol blog runnen. Dat belooft in ieder geval Semrush, dat met ContentShake AI komt. Een manier om ongelimiteerde, publiciteitsklare content te genereren.

Marketing11.11.2024

Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Ben jij een online marketeer of SEO-specialist en wil je je kennis en vaardigheden op het gebied van SEO naar een hoger niveau tillen? Dan mag je YoastCon zeker niet missen! YoastCon is hét evenement voor iedereen die g...

Search11.04.2023

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

Als ondernemer heb je veel zaken om aan te denken: de inkoop van producten, het verkopen van diensten en producten, de administratie, je personeel… Het is daardoor aantrekkelijk om sommige taken uit te besteden. Een bo...

DC Business27.01.2023

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Als je een website runt, dan is de kans groot dat je wel eens mails graag met vragen over linkbuilding. Of het nu gaat om bedrijven die graag een linkje op jouw website reserveren of bedrijven die je ermee willen helpen:...

DC Business24.11.2022

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Twitter is de plek waar mensen naartoe gaan om te zien wat er in de wereld gebeurt en om erover te praten. En het is ook de plek waar schrijvers - van individuele makers tot uitgevers - hun werk delen, zinvolle gesprekke...

Social Media26.01.2021

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Een beter thuis voor schrijvers
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

1 van de onderwerpen waar je aandacht aan moet besteden als je aan SEO doet, is duplicate content. Deze dubbele inhoud is niet alleen vervelend voor de bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines. Na het lezen v...

Search14.12.2020

Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...

Online07.09.2020

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

Verder lezen over SEO

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Google zal er ongetwijfeld zijn algoritme nog op gaan aanpassen, maar dit zijn de belangrijke dingen die we hebben geleerd uit de lekkage bij de zoekmachinegigant.

Search03.06.2024

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

Google wil minder commercie en meer experts naar voren schuiven in zijn laatste grote algoritme-update van Google Zoeken. Maar lukt dat ook?

Search28.05.2024

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

Search07.03.2024

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

In een recente ontwikkeling, gepubliceerd op 8 augustus 2023, heeft Google aangekondigd dat er minder rich snippets van het FAQ- en HowTo-formaat vertoond zullen worden in de Google Zoekresultaten. Deze verandering heeft...

Search15.08.2023

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid

De laatste jaren hebben bedrijven hun concurrentie fors zien toenemen, met name op het internet. In de basis heeft iedere ondernemer de mogelijkheid een website te bouwen, om vervolgens consumenten weg te trekken bij bes...

Online21.05.2023

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid