Online02.12.2015

Webtexttool 2.0: wat zijn de verbeteringen en wijzigingen?


Een tijdje geleden schreven we al over Webtexttool: een SEO-tool die van iedere tekstschrijver een SEO-specialist maakt. Met Webtexttool wordt je tekst real time gecheckt aan de hand van de laatste inzichten op SEO-gebied, waardoor je live de beste optimalisatie-suggesties krijgt. Je verbetert je tekst dus al tijdens het schrijven van je content, zodat je eerste versie direct geheel SEO-friendly is. Nu zijn we een aantal maanden verder en de tool is op een heleboel punten verbeterd.

Verbeteringen en wijzigingen

Na de lancering in maart is er een feedbackronde geweest bij honderden Webtexttool-gebruikers. Op basis van deze feedback is er een tweede versie gemaakt: een echte remake. Dit zijn de opvallendste wijzigingen en verbeteringen.

Verbeterde keyword analyse en suggesties

De keyword suggestie module is compleet vernieuwd. Webtexttool gebruikt meerdere databronnen voor betere inschattingen en geeft meer interpretatie aan de data. Zo geeft hij aan of het keyword dat je hebt gebruikt ook daadwerkelijk een goed keyword is.

webtexttool
webtexttool

Tour en uitleg

Er is een tour toegevoegd die uitleg geeft over de basics van SEO. Er worden antwoorden gegeven op vragen als: waarom moet je gebruikmaken van SEO, wat zijn keywords en waarom zijn ze belangrijk en hoe doe je dit alles met Webtexttool? Ideaal voor mensen die nog niet zoveel kennis hebben van SEO. Ook is er een compleet nieuwe user interface gemaakt met daarin allerlei verbeteringen in de flows, die het gebruik eenvoudiger maakt. Door de flows aan te passen, kun je gemakkelijker de dingen doen die je moet doen. En het is natuurlijk super handig dat er veel meer uitleg is voor de beginnende SEO’er.

SEO optimalisatie regels verbeterd

De regels van SEO zijn bijgewerkt naar de laatste SEO-inzichten en regels. Het is nu ook mogelijk om te optimaliseren met synoniemen, iets dat met veel bestaande tools niet kan. Die kijken namelijk alleen naar het keyword.

Webtexttool laat in \u00e9\u00e9n overzicht je optimalisatiescore zien.
Webtexttool laat in één overzicht je optimalisatiescore zien.

Team-account

Er is een team-account geïntroduceerd waarmee je met meerdere mensen aan dezelfde projecten kunt werken en pagina’s kunt delen. Handig als je met meerdere mensen aan een project werkt!

Overige vernieuwingen

  • SEO-regels voor de optimalisatiesuggesties zijn geüpdatet
  • De gebruiker heeft de mogelijkheid om externe en bestaande pagina’s te importeren en te optimaliseren
  • Er is een webrichtlijn checker toegevoegd
  • Je kunt sentimentsanalyse doen van jouw pagina
  • Ook kun je eerdere opgeslagen versies terughalen
  • Je kunt nieuwe abonnementen toevoegen
  • Werken met synoniemen is nieuw

Dit zijn dus alle vernieuwingen en wijzigingen en ik ben super benieuwd. Ik ga de tool de komende tijd testen en over een tijdje kunnen jullie mijn bevindingen lezen.

Ben jij tekstschrijver en werk je vaak met SEO? Of heb je juist nog helemaal niet veel verstand van SEO? Dan is Webtexttool absoluut iets voor jou om uit te proberen. Wil jij Webtexttool ook uitproberen? Meld je hier aan en probeer de gratis trial van Webtexttool!

Foto credit: Fotolia / designer491

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Webtexttool.

Tedje van Gils

Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.

...

Verder lezen over SEO

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Google zal er ongetwijfeld zijn algoritme nog op gaan aanpassen, maar dit zijn de belangrijke dingen die we hebben geleerd uit de lekkage bij de zoekmachinegigant.

Search03.06.2024

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

Google wil minder commercie en meer experts naar voren schuiven in zijn laatste grote algoritme-update van Google Zoeken. Maar lukt dat ook?

Search28.05.2024

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

Search07.03.2024

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

In een recente ontwikkeling, gepubliceerd op 8 augustus 2023, heeft Google aangekondigd dat er minder rich snippets van het FAQ- en HowTo-formaat vertoond zullen worden in de Google Zoekresultaten. Deze verandering heeft...

Search15.08.2023

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid

De laatste jaren hebben bedrijven hun concurrentie fors zien toenemen, met name op het internet. In de basis heeft iedere ondernemer de mogelijkheid een website te bouwen, om vervolgens consumenten weg te trekken bij bes...

Online21.05.2023

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid