Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor of achter de camera.
Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 66% van de Nederlandse millennials sinds de coronacrisis meer geld uitgeeft aan boodschappen. Van de vrouwen geeft zelfs 70% meer uit aan thuis eten en drinken. Ook aan wonen en elektronica wordt meer uitgegeven dan voorheen.
Waar sinds corona flink op bespaard wordt, is de horeca. Dat is misschien nog wel logisch omdat de horeca het grootste deel van de tijd gesloten is. Ook aan kleding en ontspanning wordt minder besteed. “We zitten nog altijd veel thuis”, zegt Ivar van der Wal van aanbiedingenfolders.nl. “Hierdoor besteden we minder geld aan uitjes zoals uit eten gaan of naar de bioscoop gaan. Het thuisblijven draagt er ook aan bij dat we minder nieuwe kleding kopen”.
Online winkelen het populairst
Tijdens het onderzoek is ook geanalyseerd hoe en waar millennials hun aankopen doen. Online winkelen is populair gebleken. Meer dan de helft van de 20-40 jarigen koopt meer via internet dan in winkels. Het liefst gebruiken ze voor het doen van de online aankopen een smartphone of tablet. De computer of laptop wordt minder vaak gebruikt.
Het zijn bewuste consumenten
Millennials zijn kritische en bewuste consumenten. Vrijwel allemaal vergelijken zij producten voordat ze een aankoop doen. Negen van de tien millennials doet dit vooral online. Ruim 90% vindt de prijs van groot belang bij de aanschaf van een product. Ook reviews van andere consumenten worden zeer belangrijk gevonden. Ruim 80% van de consumenten raadpleegt deze. Op de duurzaamheid van een product wordt vooral gelet door oudere en vrouwelijke millennials (59%). Vaders van gezinnen met oudere kinderen zijn degenen die zich het meest laten leiden door merken (71%).
N.B. Onderzoek werd gedaan door Aanbiedingenfolders.nl onder ruim 1000 Nederlandse millennials, uitgevoerd door PanelWizard.
Verder lezen over Consument
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023
ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps
Nieuws19.10.2023
Amazon moet naar de rechter voor schending privacy Nederlandse consumenten
Verder lezen over Onderzoek
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Nieuws12.08.2024
Stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen
Verder lezen over Online Shop
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online30.07.2024