Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Thuiswerken zijn we toch massaal gaan doen sinds vorig jaar het coronavirus uitbrak. Het was een logische stap om verdere verspreiding van het virus op de bedrijfsvloer tegen te gaan. Maar inmiddels zijn we bijna een jaar verder. En dat vele thuiswerken lijkt toch een beetje de norm te worden. Aan jou, of aan je baas, om ervoor te zorgen dat je thuis van alle gemakken voorzien bent. Effectief aan het werk blijven doe je met deze 5 tips. En dan helpt een gezonde en productieve werkplek zeker mee. Logisch dus dat we de afgelopen maanden veel kantoorproducten gekocht voor de thuiswerkplek. Ruim twee op de vijf (44%) thuiswerkers hebben tijdens de coronacrisis spullen gekocht voor de thuiswerkplek. De helft van alle thuiswerkers (48%) heeft geen bijdrage van de werkgever hiervoor gekregen. Zo blijkt uit de Thuiswerk Monitor.
€400 miljoen aan kantoorproducten
Meer dan twee op de vijf thuiswerkers (44%) hebben inmiddels kantoorproducten gekocht voor de thuiswerkplek. Gemiddeld gaven ze hier zo’n €359 aan uit. Dit komt neer op bijna €400 miljoen aan kantoorproducten voor heel Nederland. Het merendeel hiervan bestaat uit computeraccessoires en meubilair. Een kwart van de thuiswerkers (25%) heeft de werkplek geoptimaliseerd zonder iets te kopen.
Computerschermen en bureaustoelen
De voornaamste kantoorproducten die men kocht zijn computerschermen (30%) en bureaustoelen (30%). Een kwart van de thuiswerkers heeft een bureau (25%) aangeschaft. Een bijna even groot deel kocht laptops (12%) en laptopstandaarden (12%). Printers zijn met 5% een stuk minder populair. En er was zo’n 4% die speciaal voor het thuiskantoor een koffiezetapparaat bestelde, ook thuis wil je natuurlijk een lekker bakkie om de dag mee te beginnen.
IKEA, Coolblue en bol.com
Bureaus (49%) kocht men voornamelijk in fysieke winkels. Bureaustoelen (39%) zijn vooral online aangeschaft. Thuiswerkers bestelden beide producten het vaakst bij IKEA. Daarentegen werden zowel laptopstandaarden (64%) als computerschermen (49%) weer vaker online gekocht. De voornaamste aankoopkanalen hiervoor waren Coolblue en bol.com.
[Fotocredits © fizkes – Adobe Stock]
Verder lezen over Coronavirus
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Online25.07.2023
Sprong naar nieuwe gastheersoort luidt gevaarlijkste periode virusinfectie in
Endemische versus pandemische systeemrisico's virusinfectiesOnline22.02.2023
Waarom aantallen wappies, gekkies en complotdenkers toenemen
Mobile05.12.2022
iPhone-fabriek Foxconn: over een maand weer op volle capaciteit
Lifestyle18.11.2022
Sunweb heeft beste jaar ooit: ‘Corona gebruikt om te investeren in digitalisering’
Nieuws14.11.2022
Qua uitstoot zijn we weer bijna op pre-coronaniveau
Nieuws02.09.2022
De evolutionaire ontwikkeling van het coronavirus opnieuw geduid
De karakteristieke wijze waarop zoönoses zich doorgaans ontwikkelenMobile20.04.2022
De CoronaMelder-app kan van je telefoon af
Verder lezen over Multiscope
Technology31.01.2021
Opmars van de e-bike lijkt niet meer te stoppen
Verwachting 1.2 miljoen nieuwe e-bikes dit jaarGadgets06.01.2021
Hoe bestuur jij al die slimme apparaten in huis?
Online22.09.2016
Volgend jaar doet een op de zes Nederlanders boodschappen online
Automotive19.01.2015
Top ergernissen en baalmomenten van automobilisten in de winter
Bijna helft automobilisten laat auto staan met winters weerSocial Media19.12.2013
Nadert het gebruik van Social Media zijn hoogtepunt?
Online16.12.2013
Nederland: 75% kent Bitcoin, 1% heeft Bitcoins
Online29.09.2013
Jongeren zijn positiever richting 2014 dan ouderen
Social Media13.12.2012
Het gebruik van Facebook in 2 jaar tijd verzevenvoudigd
Verder lezen over Onderzoek
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Nieuws12.08.2024