In september 2015 werd Picnic als nieuwe online supermarkt gelanceerd. Picnic ging de directe concurrentie aan met bezorgdiensten van Albert Heijn en Jumbo. Via een app kun je eenvoudig boodschappen doen die vervolgens ook nog gratis worden thuisbezorgd (niet in heel Nederland). Ruim 30.000 huishoudens hebben inmiddels boodschappen gedaan bij de online supermarkt. Met de laagste prijs en gratis bezorging blijkt Picnic voor alle huishoudens aantrekkelijk.
Vandaag heeft de online supermarkt een mega investering opgehaald van maar liefst 100 miljoen euro. Een aantal Nederlandse familiefondsen investeert gezamenlijk in de online supermarkt. De innovatieve en duurzame tech-aanpak van Picnic maakt indruk bij investeerders. Het stelt Picnic in staat om goede service te combineren met gratis bezorging door compacte elektrische wagens.
Picnic wil met het geld haar capaciteit aanzienlijk uitbreiden. Het geld wordt onder andere besteed aan 2.000 extra elektrische wagens die de boodschappen thuis gaan bezorgen. Ook willen ze vijf nieuwe distributiecentra opzetten en 70 hubs. In totaal moet dit 10.000 extra banen opleveren. Momenteel bezorgt het bedrijf alleen nog in Amersfoort, Almere, Leusden, Soest, Maarssen en Utrecht.
Vanaf volgende week is Picnic ook live in Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn. Met deze extra investering van 100 miljoen zal de olievlek naar verwachting snel uitbreiden. Ze willen zo snel mogelijk een landelijke dekking hebben en uiteindelijk de meest duurzame supermarkt ter wereld te worden.
Het komt niet vaak voor dat een Nederlands bedrijf zo’n investering ophaalt.