Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
In september 2015 werd Picnic als nieuwe online supermarkt gelanceerd. Picnic ging de directe concurrentie aan met bezorgdiensten van Albert Heijn en Jumbo. Via een app kun je eenvoudig boodschappen doen die vervolgens ook nog gratis worden thuisbezorgd (niet in heel Nederland). Ruim 30.000 huishoudens hebben inmiddels boodschappen gedaan bij de online supermarkt. Met de laagste prijs en gratis bezorging blijkt Picnic voor alle huishoudens aantrekkelijk.
MEGA investering (groeigeld)
Vandaag heeft de online supermarkt een mega investering opgehaald van maar liefst 100 miljoen euro. Een aantal Nederlandse familiefondsen investeert gezamenlijk in de online supermarkt. De innovatieve en duurzame tech-aanpak van Picnic maakt indruk bij investeerders. Het stelt Picnic in staat om goede service te combineren met gratis bezorging door compacte elektrische wagens.
Picnic wil met het geld haar capaciteit aanzienlijk uitbreiden. Het geld wordt onder andere besteed aan 2.000 extra elektrische wagens die de boodschappen thuis gaan bezorgen. Ook willen ze vijf nieuwe distributiecentra opzetten en 70 hubs. In totaal moet dit 10.000 extra banen opleveren. Momenteel bezorgt het bedrijf alleen nog in Amersfoort, Almere, Leusden, Soest, Maarssen en Utrecht.
Meer steden
Vanaf volgende week is Picnic ook live in Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn. Met deze extra investering van 100 miljoen zal de olievlek naar verwachting snel uitbreiden. Ze willen zo snel mogelijk een landelijke dekking hebben en uiteindelijk de meest duurzame supermarkt ter wereld te worden.
Het komt niet vaak voor dat een Nederlands bedrijf zo’n investering ophaalt.
Verder lezen over AH
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceNieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
Nieuws20.11.2023
Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas
in 1988 had Albert Heijn de primeurNieuws27.10.2023
Robots doen de boodschappen in nieuwe Home Shop Center van Albert Heijn
Lifestyle27.11.2020
We koken veel uitgebreider tijdens deze toch bijzondere kerst
Advertising31.01.2020
Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten
De mooiste en beste commercialsAdvertising27.09.2019
Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden
Opvolger Ilse in nieuwe commercials te zienNieuws26.06.2019
Albert Heijn laat bezorgrobot rijden op High Tech Campus in Eindhoven
Verder lezen over Online Shop
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online30.07.2024