Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys, StyleCowboys en Travelvalley
Accengage, een bedrijf dat gespecialiseerd is in push notificatie-technologie heeft zijn gegevens over pushberichten vrij gegeven.
Het bedrijf analyseerde de gegevens van 5 miljoen pushberichten die verstuurd werden naar 150 miljoen app-gebruikers. Deze werden verstuurd in de periode van januari tot december 2014 en vielen in 12 verschillende categorieën.
Uit deze gegevens bleek dat slecht 46 procent van de
iOS-gebruikers pushberichten ontvangt. Terwijl dat percentage bij Android-gebruikers 100 procent is. De reden? Heel simpel, wanneer je een app download ontvang je automatisch pushnotificaties.
Daarnaast heeft het bedrijf ook informatie over de verschillende categorieën vrij gegeven. Hieruit wordt duidelijk hoeveel mensen reageren op een bericht. Verrassend genoeg ligt dit percentage in de categorie advertenties erg hoog. Maar liefst 63 procent van de gebruikers reageert op pushberichten uit deze categorie. De advertentie apps worden gevolgd door de reisapps met 61 procent en de telecommunicatie en media apps staan derde met 46 procent.
De volledige bevindingen van Accengage en enkele tips zijn samengevat in de onderstaande infographic.
Verder lezen over Infographic
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018