De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Ook dit jaar heeft Sinterklaas de weg weer gevonden naar de Nederlandse webwinkels. In de 5 weken voorafgaand aan pakjesavond besteedt de goedheiligman € 358 miljoen online. Hiermee zorgt hij in deze periode voor een gemiddelde weekomzet die 31% hoger ligt dan in een reguliere week in 2017.
De nieuwste cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor (tot en met september) laten zien dat Nederlandse consumenten in een reguliere week in 2017 € 231,0 miljoen online uitgeven aan producten. Tussen 1 november en 5 december ligt de gemiddelde weekomzet mede dankzij Sinterklaas 31% hoger, op € 302,6 miljoen. De bestedingen van Sinterklaas bedragen daarmee € 358,1 miljoen, een stijging van 26% ten opzichte van vorig jaar.
Online bestedingen rond Sinterklaas : € 1,51 miljard
Als we de reguliere omzet en de extra bestedingen aan sinterklaasproducten bij elkaar optellen, komen we in de 5 weken voorafgaand aan het sinterklaasfeest tot een totale online omzet van € 1,51 miljard. Een groei van 19% ten opzichte van vorig jaar.
Koopevents stimuleren feestdagenomzet
De trend dat Nederlandse consumenten steeds eerder hun feestdagenaankopen doen, zet zich ook dit jaar voort. Belangrijk daarin zijn de relatief ‘nieuwe koopevents’ die vanaf half november de aankopen voor de feestdagen stimuleren. Steeds meer (web)winkels spelen in op Black Friday en Cyber Monday eind november. Nieuw dit jaar was het uit China overgewaaide Singles Day op 11 november.
Populaire online Sinterklaascadeaus
Ook dit jaar waren er weer verschillende cadeaus die veelvuldig op de verschillende verlanglijstjes terugkwamen. Hieronder vind je een overzicht van de populairste cadeaus:
Kinderspeelgoed/games:
- Schleich-diertjes
- FIFA 18
- NERF-speelgoed
- Beanie Boo’s
Gezelschapsspellen:
- Penoza: het misdaadspel
- Ticket to Ride
- Monopoly Junior
Muziek:
- Marco Borsato – Thuis (Deluxe)
- Ed Sheeran – ÷ “Divide” (Deluxe)
- Nick & Simon – Aangenaam (Deluxe)
Boeken:
- Dan Brown – Oorsprong
- Astrid Holleeder – Dagboek van een getuige
- Jamie OIiver – 5 Ingrediënten
Films/series:
- Harry Potter – Complete 8-film Collection
- De Club van Sinterklaas – De Filmcollectie
- Buurman & Buurman – Deel 1 t/m 8
- Paw Patrol – 1 t/m 3 Box: Woeftastische Collectie
Parfum:
- Gabrielle Chanel (dames)
- Ariana Grande Moonlight (dames)
- DIOR Sauvage (heren)
- Paco Rabanne 1 Million (heren)
Verder lezen over Consument
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023
ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps
Nieuws19.10.2023
Amazon moet naar de rechter voor schending privacy Nederlandse consumenten
Verder lezen over Online Shop
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online30.07.2024