De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het algoritme van Google in non-stop in beweging en hoewel content nog steeds king is, geeft Google steeds meer de voorkeur aan pagina’s met een hoge kwaliteit. Zoekwoorden zijn richtlijnen, maar het gaat vooral om de kwaliteit van de pagina, die van verschillende factoren afhankelijk is.
Wie zich bezighoudt met het schrijven van seo-teksten, begint vaak met het doen van een keyword-analyse. Want: de basis van je online strategie wordt gevormd door je zoekwoorden. Met zo’n analyse maak je een lijst van de meest interessante zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden én waar je op kunt scoren, dus woorden die in potentie interessant zijn. Echter is een keyword-analyse alleen niet voldoende, want dat zegt namelijk helemaal niets over de conversie op de pagina zelf. En het zegt ook nog niets over de relevantie, want in hoeverre past dit zoekwoord bij wat bezoekers daadwerkelijk kunnen en willen doen op jouw website?
Tools die je helpen
Er zijn tools die je kunnen helpen om vooraf te bepalen of een keyword sterk is of niet, zoals bijvoorbeeld Google AdWords. Daarmee kun je de concurrentie op bepaalde zoekwoorden achterhalen. Dit is weliswaar op basis van SEA-statistieken, maar zo heb je weer een extra stukje informatie over de potentie, maar nog steeds weet je niet of die woorden ook daadwerkelijk zullen gaan converteren.
Je kunt ook naar concurrenten kijken: probeer te achterhalen welke zoekwoorden zij hebben gekozen en en analyseer hun strategie. Wat leert dat jou? Wellicht geeft het nieuwe inzichten en kun je voor jou relevante zoekwoorden in een andere hoek zoeken. En je kunt ook Google Search Console gebruiken om te achterhalen op welke zoekwoorden jouw site gevonden wordt, hoe vaak je getoond wordt, op welke posities je staat. Dit geeft je goed inzicht in waar potentie zit: op welke zoekwoorden kun je bijvoorbeeld nog wat extra content toevoegen of optimaliseren om net wel in de top-10 te komen.
Webtexttool
Er is nog een tool die je kan helpen om niet alleen zoekmachinevriendelijke teksten kan schrijven, maar die je ook helpt te bepalen welke zoekwoorden voor jou het meest passend en relevant zijn, en die ook daadwerkelijk converteren. Webtexttool maakt deze nogal complexe materie een stuk toegankelijker en geeft tekstschrijvers handvatten om snel een eenvoudig volledig zoekmachine-geoptimaliseerde webteksten te schrijven. En gebruik je deze tool, dan hoef je dus zelf inhoudelijk geen verstand van seo te hebben, want dat zit allemaal ingebouwd in de tool zelf.
Deze tool is inmiddels al door meer dan 15.000 schrijvers gebruikt en allemaal hebben ze hetzelfde doel: makkelijk en snel content optimaliseren om daarmee een hogere ranking in Google te halen.
Probeer Webtexttool gratis
Ben jij tekstschrijver en schrijf je ook seo-geoptimaliseerde webteksten? Of heb je juist nog helemaal niet veel verstand van vindbaarheid en wil je daar meer van leren? Dan is Webtexttool wellicht iets voor jou om uit te proberen. Wil jij Webtexttool ook uitproberen? Meld je hier aan en probeer de speciale gratis Dutchcowboys trial van 30 dagen van Webtexttool!
In samenwerking met Webtexttool
© macgyverhh – Fotolia.com.
Verder lezen over SEO
Marketing22.08.2024
HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
Search03.06.2024
Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek
Search28.05.2024
Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
DC Business18.12.2023
Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024
Search15.08.2023
Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent
Online21.05.2023