De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Net als voorgaande jaren heeft Sinterklaas ook dit jaar weer voor een flinke e-commerceboost gezorgd. In de 5 weken voorafgaand aan 5 december heeft de goedheiligman online zo’n € 340,9 miljoen besteed aan cadeaus en andere producten voor pakjesavond. Dit zorgde gedurende die periode voor een weekomzet die 28% hoger ligt dan in een reguliere week. Zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek onder de leden van Thuiswinkel.org.
Hogere weekomzet
De laatste cijfers uit de Thuiswinkel Markt Monitor, het kwartaalonderzoek naar de online bestedingen in Nederland, laten zien dat Nederlandse consumenten in de eerste 9 maanden van 2018 gemiddeld € 243,5 miljoen per week online besteden. In de periode tussen 1 november en 5 december wordt er mede dankzij Sinterklaas per week gemiddeld € 311,7 miljoen via internet uitgegeven aan producten en diensten.
Hierbij moet opgemerkt worden dat ook de groeiende populariteit van retailfeestdagen als Singles’ Day en het Black Friday-weekend (inclusief Cyber Monday) hierbij een rol spelen.
Ook volgend jaar een nieuw records
“Tellen we de totale online bestedingen binnen de afgelopen vijf weken bij elkaar op, dan komen we op een bedrag van bijna € 1,6 miljard uit,” aldus Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. “Daarmee breekt Sinterklaas dit jaar opnieuw een record. Maar nu de buitenlandse shopfeesten ook in Nederland nog verder zijn ingeburgerd, verwachten we dat dit record volgend jaar opnieuw moeiteloos gebroken wordt.”
Wat geven we voor cadeaus
Dit jaar zijn onder andere de volgende cadeaus populair:
Kinderspeelgoed/games:
- Poopsie Slime Surprise! Pack
- LEGO (DUPLO)
- Battlefield V
- Red Dead Redemption 2
Gezelschapsspellen:
- Qwixx
- Azul
- Monopoly Classic
Muziek:
- Kinderen voor Kinderen 39 – Kom Erbij!
- K3 – K3 Roller Disco
- Anouk – Wen D’r Maar Aan
Boeken:
- Jochem Myjer – De Gorgels en het geheim van de gletsjer
- Michelle Obama – Mijn verhaal
- Paulien Cornelisse – Taal voor de leuk
- Berthold Gunster – Ja-maar – Omdenken in communicatie
Films/series:
- Het Paard van Sinterklaas-boxset
- The Incredibles 2
- Freek Vonk Box
- Casper en Emma – Seizoen 2
Parfum:
- Guerlain Aqua Allegoria (dames)
- Viktor Flowerbomb (dames)
- Mugler A*Men (heren)
- Escentric Molecules Molecule 1 (heren)
Verder lezen over Nederland
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Automotive13.06.2024
8 redenen om de Q-Park parkeerapp te gebruiken
Lifestyle29.05.2024
Voordelig reizen door heel Nederland. Met deze tips kunnen autoreizigers geld besparen op hun reis
Lifestyle21.05.2024
Nederlandse online casinobonussen uitgelegd
Startups15.05.2024
5 dingen om op te letten als je je eigen bedrijf start
Verder lezen over Online Shop
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online30.07.2024
Worden je Temu-bestellingen straks duurder?
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023