De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
In de afgelopen jaren zijn erg veel mensen overgestapt op alles in 1 pakketten. Mensen stapten vooral over vanwege het voordeel. Tegenwoordig is het voordeel nog altijd een belangrijk argument, maar internet snelheid en televisie aanbod winnen terrein.
Een duidelijk voordeel bij alles in 1 is natuurlijk het prijs verschil in verhouding met de diensten afzonderlijk. Alles in 1 abonnementen zijn abonnementen waarbij je internet, televisie en vaste telefonie combineert. Er is tegenwoordig zelfs nog meer korting mogelijk. De twee marktleiders, KPN en Ziggo, bieden namelijk quad play aan met aantrekkelijke korting en extra’s. Bij quad play combineer je naast internet, televisie en vaste telefonie ook je mobiele abonnement. De markt raakt langzaam verzadigd en klanten zien het prijsvoordeel tegenwoordig als steeds minder belangrijk. Dat blijkt uit het meest recente Triple play Insights rapport. In 2017 begint men het steeds belangrijker te vinden hoe snel het internet is of welke extra televisie pakketten men krijgt. De verschuiving in voorkeur is het gevolg van verschillende ontwikkeling.
Markt van multi play raakt verzadigd
De markt van mensen die meerdere diensten bij een provider afnemen (multi play) raakt langzaam verzadigd. Afgelopen kwartaal steeg het aantal nieuwe multi play afnemers naar ruim 6,5 miljoen huishoudens, maar de stijging zwakt af. Dat kan ook bijna niet anders want Nederland telt in 2016 iets meer dan 7,72 miljoen huishoudens. We zien nu langzaam maar zeker een verschuiving binnen de drie multi play groepen. Het aandeel quad play afnemers stijgt langzaam en die stijging gaat bijna volledig ten koste van Alles in 1 afnemers. Het is een logische trend omdat je voor quad play ook alles in 1 nodig hebt met een mobiel abonnement.
Op dit moment zijn het alleen KPN en VodafoneZiggo die ook echt voordeel bieden bij quad play. Aangezien de meeste mensen al flinke korting krijgen met de alles in 1 pakketten, worden andere factoren als het aantal kanalen en de internetsnelheid doorslaggevend. Omdat bijna elk huishouden al een Alles in 1 abonnement heeft, wordt het mogelijke voordeel bij overstappen natuurlijk ook minder groot.
Zenderkeuze en internet snelheid nemen in belang toe
Volgens het Triple play Insights (TpI) rapport blijft kosten nog altijd de belangrijkste factor. De onderzoekers zien, dat televisie aanbod en internet belangrijker worden in de keuze van een consument voor een alles in 1 provider. Telefonie is tegenwoordig de minst belangrijke reden en we zien steeds meer providers zonder een vaste lijn in het standaard alles in 1 pakket. Tegenwoordig is het televisie aanbod belangrijker aan het worden. TV aanbod is een belangrijke reden voor mensen om van alles in 1 provider te wijzigen. Afgelopen jaar heeft Ziggo hierin een grote slag gewonnen. Je kunt namelijk als Nederlandse consument alleen via Ziggo naar de populaire zender HBO kijken. Daarnaast zijn de sportzenders van Ziggo en Fox ook populair. Het TpI onderzoek toont bijvoorbeeld aan, dat mensen voor Ziggo kiezen vanwege het keuze aanbod. Men kiest KPN vanwege de goede naam van de provider. KPN scoort hoog in NPS, klanttevredenheid.
Nu steeds meer mensen overstappen naar Alles in 1 abonnementen begint de markt langzaam verzadigd te raken. Al dat voordeel maakt meer voordeel natuurlijk minder belangrijk als reden om over te stappen. De uitdaging van providers in de komende jaren ligt naast aantrekkelijke prijzen ook in optimaal televisie aanbod en hoge internetsnelheid.
[Afbeelding ©
Boggy
– Adobe Stock]
Verder lezen over Internet
Mobile18.11.2024
We gaan nu naar telefoonloze telefoonwinkels zonder personeel
Online30.10.2024
Reddit voor het eerst winstgevend met recordaantal gebruikers
Online08.08.2024
Reddit laat je mogelijk straks betaalde subreddits maken
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Online01.08.2024
World Wide Web Day: dit kan de GenAI-hype leren van de internetbubble
Cybercrime21.06.2024
Beveiligingsgevaar: update je laptop nog voor je op vakantie gaat
Gadgets21.06.2024
10 grappige gadgets voor mensen die van het internet houden
Online18.06.2024
Internet thuis wordt dit jaar weer duurder
Verder lezen over Smartphone
Mobile02.12.2024
Waarom een Sim Only-abonnement een goede keuze is
Mobile27.11.2024
Samsung Galaxy S25 Ultra? Nieuwe video lekt uit op Reddit
Mobile21.11.2024
OPPO Find X8 Pro aangekondigd met 4 camera’s aan de achterkant
Mobile18.11.2024
We gaan nu naar telefoonloze telefoonwinkels zonder personeel
Mobile06.11.2024
iPhone krijgt een oplaadfunctie die we op alle toestellen willen
Mobile16.10.2024
Android 15 is nu uit: wat brengt de update?
Mobile15.10.2024
Nieuw op smartphones: de digitale detox-modus
Mobile07.10.2024
Wanneer mag de politie in je telefoon kijken?
Verder lezen over Televisie
Entertainment14.11.2024
Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25
Entertainment11.11.2024
ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?
Binnenkort op VideolandStartups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024