PayPal kondigde vandaag aan in ons land van start te gaan met retourkosten vergoeding. Consumenten kunnen hiermee de kosten van de retourzending door PayPal vergoed krijgen. Een service die al eerder werd geïntroduceerd in Frankrijk, Spanje, Italië, Polen en Zweden.
Uit recent onderzoek bleek al eerder dat de Nederlandse consument van mening is dat het vergoeden van retourzenden eigenlijk een standaardservice zou moeten zijn bij online shoppen. Voor de meerderheid is het zelfs een doorslaggevende factor bij de beslissing om een product wel of niet online te kopen.
Consumenten die een product bestellen en betalen via PayPal, kunnen dat nu, ongeacht de reden, retourzenden en krijgen de verzendkosten dan vergoed. Winkelen bij lokale of bij buitenlandse verkopers over de hele wereld wordt zo aantrekkelijker en PayPal breidt de aankoopbescherming voor haar consumenten uit.
De verzendkosten kunnen consumenten vergoed krijgen tot een maximum van 30 euro per keer en maximaal 12 keer per jaar. Het enige wat de consument hiervoor hoeft te doen, is het verzendbewijs bewaren. De proefperiode van PayPal
retourkosten vergoeding loopt tot en met 31 december 2015.