Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Er is vier jaar gewerkt aan de ontwikkeling van Operation Pandora. Wat begon als een interessant ideetje, waar door een eenling in de avonduren aan werd gewerkt, is uitgegroeid tot een ambitieus megaproject, gedragen door een breed team van professionals uit de film en entertainment industrie.
Nieuwe belevenis
Met een productie die niet zou misstaan op menig Hollywood filmset, leidt Operation Pandora de weg van traditionele escaperoom naar een volledig nieuwe belevenis. Door gebruik te maken van state-of-the-art technologieën, aangevuld met de kennis en ervaring van professionals uit de filmindustrie, weet Operation Pandora een grensverleggende ervaring te creëren.
Het is qua spektakel vergelijkbaar met de beleving van een moderne high-end attractie in een pretpark, maar dan vertaald naar een persoonlijk en meeslepend verhaal binnen een zéér realistische science-fiction wereld. Er wordt géén gebruikgemaakt van virtual reality. Alles wat je ziet en meemaakt is 100% echt. Operation Pandora test jouw survival skills, jij en vijf van je vrienden moeten zich staande houden in een bloedstollend en levensecht verhaal. Je hoeft geen code te kraken of puzzel op te lossen.Het is geen spel, het is een film — met jou in de hoofdrol! Dat maakt Operation Pandora tot een hele bijzondere en grensverleggende ervaring.
Sciencefiction film
Voor meer dan anderhalf uur stap je in een wereld zoals je die alleen uit Hollywood sciencefiction films kent. Het verhaal speelt zich af in een gigantische research facility, meer dan 2.000 meter onder de grond. Daar wordt allerlei topgeheim onderzoek gedaan maar de afgelopen 36 uur is het contact met de research facility verloren. Jij en je team zijn de ‘civilian intel unit’, onderdeel van een militaire missie met de codenaam Pandora, die gaat kijken wat er aan de hand is.
Crowdfunding
De plannen zijn inmiddels tot in detail uitgewerkt en het team hoeft eigenlijk alleen nog de financiering rond te krijgen om te kunnen beginnen. Maar aan een ambitieus plan hangt natuurlijk een stevig prijskaartje. In totaal is er 2,8 miljoen euro nodig om Operation Pandora te realiseren. Het meeste daarvan wordt door private investeerders ingelegd, maar een gedeelte van de financiering zal worden opgehaald door middel van crowdfunding via het platform Crowd About Now.
Investeren kan al vanaf € 100,- in de vorm van een lening met een rente van 6% op jaarbasis. Het totaalrendement bedraagt daarmee 24 procent. Afhankelijk van je inleg zijn er diverse beloningen, zoals gratis tickets om Operation Pandora als een van de eerste te kunnen ervaren! Als alles volgens plan gaat zal Operation Pandora begin 2022 haar deuren openen!
Het team achter Operation Pandora
Het is een team van zeven professionals uit de film en entertainment industrie. Het begon allemaal met een idee van Joeri Holsheimer, filmregisseur met ruim 17 jaar ervaring. Hij wordt bijgestaan door Lex Szanto (executive filmproducer met jaren ervaring als managing partner bij diverse internationale filmproductie bedrijven), Nick Moran (voormalig creatief directeur van prijswinnende Engelse escaperoom ‘Time Run’), Diederik Veelo (founding partner van Ambassadors Labs, een creatieve technologie studio), Justus Verbrugge (projectmanager Kloosterboer Decor), Erik Lely (roboteer) en Erik Hillenbrink (special effects en animatronics). Met dit team van creatieve, technische en commerciële talenten maken ze van een zeer ambitieuze droom een haalbaar en realistisch plan.
Verder lezen over Storytelling
Entertainment06.04.2024
Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!
Gadgets12.07.2021
Storytel lanceert eigen e-reader in Nederland
Social Media28.05.2020
Zo gebruik je LinkedIn Stories (7 tips voor content)
Marketing22.03.2019
Greetz kiest voor verhalen van echte mensen in nieuwe merkcampagne
Automotive04.03.2019
Prachtige storytelling van SEAT bij lancering Tarraco
Drie Nederlandse mini-docu’s: Why Not NowDC Business21.06.2018
Een succesvol eerste jaar voor het allereerste spoken word-agency van Nederland
Entertainment25.07.2017
Nederlands Film Festival brengt het beste op gebied van Interactive
Media21.02.2017
Buiten het Binnenhof, scrollytelling over hoe het gaat met Nederland
Nieuwsuur maakt multimediale portretten met verhalen van kiezersVerder lezen over Visual Storytelling
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
Gaming04.05.2022
Stories doen hun intrede in de mobiele app van Xbox
Automotive04.03.2019
Prachtige storytelling van SEAT bij lancering Tarraco
Drie Nederlandse mini-docu’s: Why Not NowOnline06.09.2018
Hoe beïnvloedt het weer ons dagelijks leven?
Mobile19.05.2016
Visual storytelling apps voor iedereen: Adobe Spark!
Nu gratis beschikbaar voor iedereen.Online10.02.2016
Hoe zet je visual storytelling succesvol in binnen jouw organisatie?
MyAlbum is hét antwoord!Events13.10.2015
Emerce eDay leert ons over Storytelling
Mobile03.04.2015