Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Vorige week is H&M in Nederland van start gegaan met Afound, een nieuw online outletconcept. Wij zijn het eerste land, buiten Zweden, waar dit concept is uitgerold. Je vindt op de site kleding uit oude collecties en overgebleven stukken van het huidige seizoen. Niet alleen H&M biedt op de site kleding en accessoires aan, ook andere merken zijn via de site voor een gereduceerde prijs te koop.
In juni 2018 ging Afound al van start in Zweden. In Stockholm opende toen een winkelpand en online shop, gevolgd door nog 5 winkels in het thuisland.
‘Give fashion new life’
Het motto van Afound is ‘Give fashion new life’. Op de site vind je producten met korting tussen de 25% en 70%. Er worden honderden merken aangeboden en kleding en accessoires voor mannen, vrouwen en kinderen. Daarnaast vind je ook interieurartikelen op de site.
Ben je op zoek naar tweedehands items? We lezen op de website dat er ook Vintage-items worden aangeboden. Deze zijn door Afound gecategoriseerd, zodat je weet in welke staat het item verkeert. Het aanbod daarvan is nu nog beperkt (of de producten worden gewoon heel snel verkocht).
Je kunt de site zien als een marktplaats voor outlet-artikelen. Voorlopig vinden we het aanbod in Nederland alleen online. Nadat er vorig jaar in Zweden 6 winkels werden geopend, werd besloten dat de focus komt te liggen op verkoop via de website.
Verschillende merken
Verschillende merken open(d)en op Afound een marktplaats. Je shopt er dus niet alleen artikelen van H&M. We zien ook aanbod van exclusievere merken zoals Balenciaga en Isabel Marant. De winkelketen komt met steeds meer vernieuwende en duurzame initiatieven. Zo is er in Utrecht een COS-winkel waarin herstelde kleding wordt aangeboden en in Zweden wordt tweedehandskleding verkocht van & Other Stories.
Verder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023