De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Er zijn weinig branches die zo dynamisch zijn dan de wereld van online marketing. Het consumentengedrag is non-stop in beweging en aan online marketeers de taak om zich daar continu op aan te passen. De social media-consumptie verandert en online aankopen blijven maar toenemen. En dan is er ook nog de andere kant: bedrijven moeten online vindbaarheid zijn en zich op de juiste platformen bewegen om onder andere te werken aan naamsbekendheid. Als online marketeer is het onmogelijk om een generalist te zijn; voor ieder facet van de online marketing is expertise nodig. Maar hoe blijf je bij, hoe zorg je ervoor dat je je expertise aanscherpt, en hoe ontwikkel je vaardigheden binnen een nieuw deelgebied van de online marketing? Er zit eigenlijk maar één ding op en dat is (bij)scholing: het vak leren van specialisten, om die kennis vervolgens toe te passen in de praktijk. LECTRIC is jaren dé opleider als het gaat om online marketing en communicatie in Nederland en heeft ook voor komende periode interessante opleidingen en cursussen op de planning staan.
Een greep uit het HBO-aanbod
Het HBO-aanbod bestaat uit wisselende opleidingen, die ook variëren in duur: er zijn opleidingen van drie of zes maanden, maar ook van één of twee jaar.
Zo kun je bijvoorbeeld een korte cursus volgen van drie maanden, die zich richt op webdesign: je krijgt daarbij inzicht in bijvoorbeeld vindbaarheid, maar leert ook omgaan met Adobe Photoshop en Illustrator. Het is een professionaliseringsslag voor het ontwerpen en vormgeven van een website. Maar ook de cursus webanalytics is interessant: je leert analyses te maken van welke mensen je bereikt en wat ze doen, ook als het gaat om het gebruik van sociale media.
Ben je op zoek naar een gedegen opleiding die de complete online marketingstrategie behandelt, dan is er binnen dit vakgebied een tweejarige opleiding onder leiding van topdocenten. Net als de de opleiding communicatie, waar je de basis legt voor een HBO Bachelorgraad. Kijk hier voor het complete overzicht HBO-opleidingen.
Een greep uit het Master-aanbod
Voor wie een stap verder wil gaan in het aanscherpen van een bepaald expertise, zijn er ook de Master-opleidingen. Een goede investering voor iedereen die een diepgaand inzicht wil in zijn of haar vakgebied. Masters zijn opgebouwd uit meerdere masterclasses, die je ook los kunt volgen en daarmee ben je dus flexibel wat betreft de planning en de duur van je studie.
Je hebt de keuze uit zes masterclasses, zoals corporate communicatie, e-commerce en social media. Wil je een echte stap maken in je carrière, dan is er de complete Master-opleiding marketing management van 24 maanden. Kijk hier voor het complete overzicht Master-opleidingen.
Foto header: kasto – Adobe Stock.