Online18.09.2017

Niemand kwijtraken bij het online betalen met PayCheckout


Als je online aan het shoppen bent komt het wel eens voor dat er iets mis gaat. Vaak heeft dat met de betaling te maken, omdat daar van alles mis kan gaan. Waar een betaling in een fysieke winkel met 99,99 procent zekerheid slaagt (te weinig saldo daargelaten) zijn er allerlei obstakels die online voor problemen kunnen zorgen.

Het blijkt dat één op de tien betalingen online op de een of andere manier spaak loopt en de klant uiteindelijk weg gaat zonder iets gekocht te hebben. Dat is te veel, vindt men bij PayCheckout. De payment service provider wil zorgen dat online betalingen gewoon altijd goed gaan, zonder gedoe.

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, want iedereen roept wel dat ze het gouden plan hebben voor ‘een volledige conversie van de klanten’ en ‘100 procent betaalsucces’. PayCheckout doet sowieso wat je zou mogen en moeten verwachten van een payment service provider: zorgen dat betalingen zo snel en soepel mogelijk lopen.

Dit is idealiter hoe je klanten kijken als ze bij je gekocht hebben.
Dit is idealiter hoe je klanten kijken als ze bij je gekocht hebben.

Passend betalen

Om dat te doen hebben ze een aantal wapens in de strijd om de klant. Ten eerste een betaalpagina die aansluit op de website waar je net je spullen hebt gekocht. Er is weinig zo afschrikwekkend als tijdens je betaling in een compleet andere omgeving terecht komen, want met alle verhalen over phishing en andere criminele praktijken op het net zijn mensen al snel bang om hun betaalgegevens af te geven aan iets wat er uit ziet alsof het door Pjotr in Minsk is gemaakt om je rekening te plunderen.

Sterker nog: als je er niet helemaal uit komt hoe die pagina er moet uit zien, of je twijfelt tussen verschillende manieren, dan kun je makkelijk een A/B test opzetten, waarbij je meteen feedback krijgt over welke variant de beste respons (en dus conversie) krijgt. Dat kun je blijven herhalen met alle volgende tweaks, tot je de perfecte pagina hebt gevonden.

Als je die eenmaal hebt kun je ook er voor zorgen dat het niet alleen duidelijk is voor je klanten hoe ze moeten betalen, maar het ook makkelijk maken. Door te kijken naar wat de favoriete betaalmethode van de klanten is kun je die meteen bovenaan zetten, zodat de afstand tot aankoop weer een paar pixels verminderd is.

onlinecheckout-site
onlinecheckout-site

Instrumentaal

Maar ook als het mis gaat moet je opletten: de ervaring leert dat als je als koper vanuit een mislukte betaling terug wordt gegooid naar je winkelmandje, je toch weer dat moment van twijfel hebt en misschien niet door gaat met de aankoop. Kun je beter direct een andere betaalmethode aanbieden du moment dat er iets mis is met de favoriet. Dat is niet alleen makkelijk voor kopers, maar zorgt er dus ook voor dat ze niet alsnog afhaken.

Zelfs aan de echte twijfelaars is gedacht: mensen die bij het drukken op die laatste knop niet langs de ‘point of no return’ willen gaan kun je de optie geven om later te betalen. Dat is veel minder definitief en geeft klanten ook de rust om de aankoop, die ze in hun hoofd toch al hebben gedaan, in te laten dalen.

Instrumenten genoeg dus om een serieus verschil te maken. Het belangrijkste is echter dat je blijft kijken: is er toch nog iets niet goed gegaan? Waarom? Op welk punt? Met genoeg inzicht kun je heel veel ondervangen. En hey, natuurlijk is er geen 100 procent betaalgarantie, want soms bedenken mensen zich gewoon. Daar kan geen software iets aan doen, maar wat je wel kunt doen, moet je doen, althans als het aan PayCheckout ligt.

...

Verder lezen over Online Shop

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

Nu komt er al veel uit China wat je op Amazon ziet, maar hierbij gaat het echt om spotgoedkope dingen zoals je die ook kent van Temu en Shein.

Online14.11.2024

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

De webwinkel Temu moet de komende tijd heel duidelijk gaan aantonen dat het zich aan de consumentenregels van hier houdt.

Online08.11.2024

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat