Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys, StyleCowboys en Travelvalley
Nederlanders shoppen er op los tijdens kantooruren. Dat blijkt uit de Online Fashion Monitor van betaaloplossingsbedrijf Klarna. Maar liefst 37 procent van de online fashion aankopen werd gedaan tijdens kantoortijd.
Niet alleen tijdens kantooruren, maar ook vlak na het werk vullen we ons digitale winkelmandje goed. Uit het onderzoek blijkt dat 15 procent van alle online fashion aankopen wordt gedaan rond 19.00 uur. Maar ook rond 1.00 uur ’s nachts is er een kleine piek te zien in het aantal aankopen.
Maandag
We doen het liefst online aankopen op maandag. Maar liefst 24 procent van de aankopen wordt op die dag gedaan. Slechts 9 procent van de totale online aankopen wordt in het weekend gedaan. Daarnaast worden de meeste aankopen online gedaan door de 26 tot 35 jarigen.
Mannen vs. vrouwen
De mannen zijn dit jaar steeds meer aan het online shoppen geslagen. Ten opzichte van het eerste half jaar van 2015 zijn er in het tweede half jaar 8 procent meer online fashion bestellingen door hen geplaatst. Daarnaast geven mannen ook iets meer uit per bestelling dan vrouwen. Vrouwen besteden gemiddeld zo’n 95 euro en mannen 96 euro.
Almere
Almere is de stad waar de meeste online fashion aankopen worden gedaan. Dit was vorig jaar ook al het geval. Op de tweede plek vinden we Enschede, gevolgd door Groningen. Op de vierde en vijfde plaats zien we Eindhoven en Tilburg.
Verder lezen over Infographic
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019
Verder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024