De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het afsluiten van een hypothecaire of persoonlijke lening is een big deal. Dat doe je niet zomaar, dus spreekt het vanzelf dat dit soort leningen alleen maar worden afgesloten voor belangrijke zaken. Het blijkt dat ook Nederlandse millennials deze redenering volgen.
Gevraagd door Moneyou naar waar ze zo’n lening voor zouden afsluiten laat de top vijf zich (bijna) helemaal raden: een huis en/of verbouwing (70 procent), een auto (een kwart), het starten van een bedrijf (één op vijf) en het aflossen van schulden (iets meer dan tien procent) staan hoog geplaatst. Iets verrassender is dat zeven procent van de millennials ook geld zou lenen voor een bruiloft.
Lenen geen probleem
Geld lenen blijkt voor veel millennials sowieso een serieuze optie te zijn. Bijna een kwart van de generatie in Nederland (23 procent) wil voor grotere uitgaven best een geldbedrag lenen. Sterker nog: bijna 17 procent heeft al een consumptieve lening bij een bank of kredietverstrekker.
Daar zitten interessant genoeg flink wat regionale verschillen in. Flevoland gaat aan kop met 31 procent. In Friesland zijn ze minder bereid te lenen: daar heeft maar acht procent van de millennials een lening.
Verbouwlening
Lenen voor een verbouwing blijkt vaak lastig voor millennials, zo blijkt. Online financieel dienstverlener Moneyou heeft haar Lenen-productportfolio verbreed: vanaf nu kunnen nieuwe en bestaande klanten bij Moneyou ook terecht voor een verbouwlening.
Ook zijn de online-interface en het online-aanvraagproces geoptimaliseerd. Minder handelingen, automatisch antwoord voor driekwart van de aanvragen en een beoordeling op maat voor de rest. Die efficiëntieslag stelt Moneyou in staat om klanten nog scherpere tarieven te bieden.
Bas Boelhouwers, CCO van Moneyou: “Om de aanvraag voor een lening zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben we ons online-aanvraagproces geoptimaliseerd in samenwerking met onze klanten. De eerste feedback van klanten hierop is positief. We zijn nu natuurlijk erg benieuwd naar wat zij ons de komende tijd gaan teruggeven via de co-creatie- en feedbackkanalen op de website.”
[Afbeeldingen © Moneyou]
Verder lezen over Millennials
Nieuws28.04.2023
Mentale misère millennials door werkdruk en stress
Nieuws13.12.2019
De travel trends voor 2020 volgens KLM
AI en milieubewust reizen staan vooropTechnology31.05.2019
Bang voor de tandarts? Artificial Intelligence in de tandheelkunde kan ons van die angst af gaan helpen
Advertising03.07.2018
Awareness campagne voor Millennials over melanoom
Discover Your SpotOnline25.05.2018
Vier harde tips voor Millennials die de werkvloer op gaan
Lifestyle30.11.2017
Zo creëer je een aantrekkelijke werkplek voor millennials
Events23.03.2015
Vier manieren om met Millenials om te gaan #SXSW
Online08.06.2014