Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Het is bijna 1 april dus krijg je berichten waarbij je altijd wat extra sensoren nodig hebt. Zo moet je even doorlezen bij het bericht van Esteon, met aan het hoofd van de tafel Gijs-Jan Witkamp, in 2014 uitgeroepen tot ‘New Talent Award of the year’ tijdens de verkiezing van ‘Woningmakelaar van het Jaar’. Gijs-Jan heeft namelijk een innovatie, met een drone naar de bezichtiging van je toekomstige woning. Dat klinkt goed, moet leuk zijn al vraag je je af, en-hoe-ga-je-dat-doen.
Een recap, recent onderzoek heeft aangetoond dat ruim 80% van de woningzoekenden te druk is voor een bezichtiging overdag. Het zijn vooral personen met een fulltime-baan die vaak de dupe zijn. “In de avond zijn er meestal geen bezichtigingen en dat is heel raar, vooral als de woning een hoge inkomenseis heeft.”
Daar moet iets aan te doen zijn denk je dan en dat klopt want vanaf nu is er ‘Drone HomeView’ (zie video). Met Drone HomeView kun je als woningzoekende vanaf nu op de bank met een drone woningen bezichtigen, op ieder moment wanneer dat je schikt.
De service is beschikbaar voor een ieder met een computer en internetverbinding. In verschillende huurwoningen worden een drietal drones neergezet die maximaal 10 minuten te besturen zijn vanuit huis. Tot zover de innovatie, wij zeggen terecht een briljant concept Gijs-Jan.
Hoe ruikt je toekomstige woning
Maar er is meer want als woningzoekende kun je niet alleen met een drone de woning bekijken maar ook de geur van de woning ervaren. Geur blijkt immers een belangrijk onderdeel te zijn bij de keuze van een huurwoning. Na je online drone bezichtiging worden er enkele geur samples van jouw favoriete woning opgestuurd.
En jawel we hebben een quote want Esmee (volgens het persbericht 32 jaar): “Ik wil natuurlijk wel weten of het een beetje fris ruikt daarbinnen. Ik was al enthousiast over een specifieke woning maar na het ruiken van de woning ben ik helemaal verliefd.”
We weten niet of Gijs-Jan met deze stunt weer een prijs gaat winnen, er wordt in ieder geval over geschreven zullen ze bij zijn bedrijf denken. Alleen die geur, had die er echt bij gemoeten? Het ruikt in ieder geval naar een goed bedoelde 1 april grap!
Verder lezen over Commercials
Entertainment12.02.2024
Dit zijn de leukste commercials van Super Bowl 2024
Events14.02.2022
Super Bowl LVI: dit waren de leukste commercials
Duurste reclamespotjes van de wereldAdvertising08.02.2021
Super Bowl LV: Een overzicht van alle commercials
Advertising01.02.2021
Uitreiking van de Ster Gouden Loeki weer te zien op televisie
Marketing06.12.2020
Lidl, Kruidvat, Plus, AH & Jumbo komen vandaag met kerstcommercial
Marketing31.07.2020
Heb jij Nike’s nieuwe spectaculaire commercial al gezien?
Professionele atleten en amateurs komen samenAdvertising31.01.2020
Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten
De mooiste en beste commercialsAdvertising06.12.2019