De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Mercure gaat de
‘six-degrees-of-separation theory’ testen. Deze wereldberoemde theorie claimt dat iedereen op onze planeet door maximaal 6 personen met elkaar verbonden is.
Met de introductie van deze wereldwijde, digitale campagne “The Six Friends Theory” combineert Mercure de kracht van social media en de waarde van persoonlijk contact. Door middel van
een selectieproces op Facebook, van 20 januari tot 10 februari, wordt er gezocht naar de perfecte kandidaat die deze theorie zal testen tijdens een unieke reis om de wereld!
Het doel is om ergens ter wereld een kandidaat te selecteren, deze een Aboriginal van de
Bundjalung stam in Australië te laten ontmoeten en zo te bewijzen dat zij maar 6 schakels van elkaar verwijderd zijn. Zij kennen elkaar nog niet maar zullen elkaar vinden via vrienden en vrienden van vrienden die hen met elkaar verbinden.
Iedereen kan meedoen
Deelname aan dit experiment is voor iedereen mogelijk en vrij gemakkelijk. Vanaf vandaag kunnen alle avonturiers een video van henzelf posten op
de Facebook pagina van Mercure Hotels, waarin zij in 1 minuut laten zien wie zij zijn, welke talenten, drijfveren en passies zij hebben en waarom zij de beste vriend ter wereld zijn.
Deze video kan je plaatsen tot 10 februari. De 50 video’s met de meeste ‘likes’ gaan automatisch door naar de finale. Het is dus wel belangrijk dat je als kandidaat jouw netwerk inzet om zoveel mogelijk ‘likes’ te verzamelen!
Een jury van 6 personen, waaronder Jean-François Julian (een Film Director) en Isabelle Musnik (Editor-in-Chief van INfluencia) zullen de uiteindelijke winnaar selecteren na een laatste interview. De uiteindelijke resultaten zullen bekend gemaakt worden tussen 17 en 24 februari 2015.
Wat kan je winnen?
De hoofdprijs van deze campagne is een unieke wereldreis, waarbij verbleven wordt in Mercure hotels, vol ontmoetingen, ontdekkingen, en nieuwe ervaringen!
De winnaar zal vanaf begin maart 7 weken onderweg zijn! ”
The Six Friends Theory” zal bestaan uit 6 ontmoetingen, 6 bestemmingen en 6 Mercure hotels wereldwijd. Op elke bestemming zal de winnaar welkom geheten worden door een Mercure hotelier die hem/haar zal vertellen waar hij/zij een volgende vriend zal vinden. Deze vrienden zullen de winnaar een unieke, locale ervaring bieden en de volgende aanwijzing geven die de winnaar naar de Aboriginal leidt.
Tijdens de reis zal de winnaar vergezeld worden door een filmcrew, geleid door Jean-François Julian. Deze film director heeft de wereld rond gereisd voor zijn reis-documentaire Les Nouveaux Explorateurs, welke uitgezonden wordt op Canal+. Het is zijn taak alle ervaringen en ontmoetingen van de winnaar vast te leggen voor het nageslacht.
Voor de overage 49 kandidaten uit de finale zijn er ook prijzen: zij kunnen overnachtingen winnen in Mercure hotels, Samsung tablets of andere “The Six Friends Theory” prijzen.