Whatsapp, Skype of Facebook Messenger, grote kans dat je een van deze chatdiensten gebruikt. Ook bedrijven spelen hier steeds meer op in. Zo kun je skypen met de ABN AMBRO voor je hypotheek en appen met de Fontys Hogenscholen wanneer je moet weten wanneer er bijvoorbeeld een open dag is. Maar om dit alles makkelijker en sneller te maken is Klets misschien wel de oplossing.
Klets is een Nederlandse startup die een chat pagina voor je bedrijf aanmaakt met een uniek adres. Dit adres kun je dan vervolgens plaatsen op je website, Twitter en op je visitekaartjes. Door middel van Klets kunnen je bezoekers, en dus misschien potentiële klanten, rechtstreeks en privé met je chatten zonder iets te downloaden, installeren of te registreren.
Klets is anders dan popup chats die je op andere websites soms hebt. Deze geven vaak binnen 2 seconde antwoorden waarvan je negen van de tien keer zeker weet dat ze door een robot zijn gegeven. Klets is er volgens de makers meer opgericht om meer zinvolle en langere gesprekken met klanten te voeren. Hierdoor is het volgens hen ook niet zo belangrijk om binnen 2 seconden te reageren.
Kleinere bedrijven of personen kunnen gratis een Klets pagina aanmaken en gebruiken. Wanneer je een groter team hebt (2-5 chat ‘agents’) kun je kiezen voor een enterprise pakket. Met dit pakket krijg je ook extra features en kun je Klets op je eigen domein laten draaien. Daarnaast is de startup bezig met het maken van apps waardoor je ook onderweg gebruik kunt maken van Klets.
Klets is opgericht door Egbert Teeselink en Joshua Schoenaker. De startup is deel van het Rockstart Web/Mobile Accelerator programma 2015. Ze zijn nu ongeveer een maand live en bedrijven als Rabobank en Mijn Webwinkel maken al gebruik van de chatservice. Wanneer je een klein bedrijf hebt kun je hier gemakkelijk en snel je eigen Klets page maken. Grotere bedrijven zullen contact moeten opnemen via klets.com/klets.