Online10.04.2020

​Je eigen shoppingboard maak je op Hatsa


Wil je nu de coronacrisis aanhoudt nu je werkkamer eindelijk serieus aanpakken? Zoek je een plek om kledingstukken die je wil shoppen even op te slaan? Op de Hatsa-app kun je shoppingboards maken om bij te houden wat je allemaal online hebt gespot.

Hatsa is een platform dat we nog niet eerder hebben gezien. Het is ooit ontstaan om mensen te helpen die altijd maar alle tabbladen van webwinkels open laten staan om makkelijk bij een product terug te komen. Het idee van het Hatsa-shoppingboard is dat je al die kledingstukken of andere items die je graag wil hebben (of om een andere reden in gedachten wil houden) bij elkaar bewaart. Zo kun je een shoppingboard maken met cadeautips voor je partner en weer een andere met sportkleding voor jezelf.

Hatsa

Of het nu om inspiratie gaat of je ook echt iets wil kopen, je kunt op Hatsa borden maken van een scala aan producten. Of het nu gaat om verschillende typen smartphones, lampen of pannensets. Binnenkort toont Hatsa wanneer een product niet meer bij de webwinkel van je link beschikbaar is en daarna zou het in staat moeten zijn ook een alternatief aan te bieden, zoals hetzelfde product bij een andere webwinkel of wellicht een vergelijkbaar product bij dezelfde winkel. Ook geeft Hatsa binnenkort prijsupdates als producten op je shoppingboards in prijs zijn verlaagd. Kortom, Hatsa werkt niet alleen als inspiratie- of moodboard, of simpelweg als verlanglijstje. Hatsa is een shoppinghulp.

Het voordeel daarvan is dat je weet dat alles wat je op Hatsa ziet ook echt te koop is, in plaats van dat er wordt gelinkt naar leuke ideeën die je eerst zelf nog moet maken. Het werkt bij elke webshop, omdat je simpelweg het linkje plakt op je bord, waarna het mooi weergegeven wordt als je je shoppingboard in de app bekijkt. Bovendien zoekt Hatsa er ook kortingscodes bij, dus mocht je een knoop hebben doorgehakt en inderdaad tot aankoop willen overgaan, dan heeft je shoppingpartner alvast gezocht of je het volle pond moet betalen of het misschien ietsje minder kan. Het wordt realtime gecheckt, dus de kortingscodes zijn altijd up-to-date.

Hatsa is niet slechts een lijstjesapp, dat moge duidelijk zijn. Er zit echter meer achter. Zo kun je andere gebruikers van het platform volgen. Denk aan bekende influencers of vrienden. Daarnaast kun je in de app niet alleen aangeven wat je wil hebben of inspireert, maar ook wat je al bezit. Dat is niet alleen handig voor je persoonlijke kledingkast, maar ook voor bijvoorbeeld bruiloften. Zo kun je met andere gasten delen wat jij al hebt gekocht. Je hebt een account en je eerste shoppingboard snel gemaakt via de Hatsa-registratiepagina.

Rotterdams trots

Hatsa is een vrij nieuw platform. Laat je echter door de .com-extensie niet afschrikken. Het is van Nederlandse makelij. Het bedrijf Hatsa komt uit Rotterdam en bestaat uit ongeveer vijftien mensen in zowel Nederland als Oekraïne. De bouw is gestart in 2018 en in 2019 is het live gegaan. Inmiddels komen er wekelijks duizenden bezoekers hun shoppingboards maken en bijwerken. Vandaar dat er steeds meer mogelijkheden worden toegevoegd waarmee de app nog beter shoppingadvies kan geven. Heb je een iPhone op je shoppingboard? Misschien heb je nog niet aan hoesjes gedacht? Het zijn allemaal verbeteringen die je dit jaar op Hatsa kunt verwachten.

Een soort Zwitsers zakmes voor shopping, dat is wat het shoppingboard is. Op dit moment is de basis er en dat is een goede: Hatsa kan voor al die mensen die ergens lijstjes bijhouden een geweldige presentatie bieden van alles wat ze inspireert of simpelweg willen hebben. Of het nu gaat om vakanties, tuinsets, plantenpotten of computeronderdelen. Stap nu in, want dan profiteer je meteen van alle toffe dingen die er al zijn en die er nog bij worden gemaakt.

...

Verder lezen over Online Shop

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Heb je een Select-abonnement van Bol? Dan is er slecht nieuws: het wordt duurder. Het goede nieuws? Niet belachelijk veel.

Online05.09.2024

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Bestel je wel eens op Shein, AliExpress of Temu? Dan ben je niet de enige en dat ziet ook de Nederlandse overheid...

Online30.07.2024

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?