Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Waar verliezers zijn, zijn ook winnaars. Een week geleden, op 19 december, ging de toch ietwat onverwachte ‘eindejaarslockdown’ in. Op een moment dat heel Nederland nog volop in ‘Kerstinkopen’ modus verkeerde. Voor diegenen die niet in de buurt van de Duitse of Belgische grens woonden zat er (wederom) niets anders op dan online shoppen. Dat hebben ze bij iDEAL gemerkt. In de week voor Kerst werden dit jaar dagelijks tot 55 procent meer iDEAL-betalingen uitgevoerd dan op vergelijkbare dagen toen de winkels nog wel gewoon open waren. De dagomzet van die betalingen lag zelfs tot 80 procent hoger dan normaal.
28,7 miljoen iDEAL-betalingen
In de zeven dagen die eindigden op 23 december werden in totaal 28,7 miljoen iDEAL-betalingen uitgevoerd voor een totaalbedrag van 2,73 miljard euro. Daarmee kwamen het aantal betalingen en de omzet, vergeleken met dezelfde periode een jaar geleden, respectievelijk 20 en 25 procent hoger uit.
Tweede keer op rij
Ook vorig jaar zaten we rond de kersttijd in een lockdown. Die begon toen wel vier dagen eerder, waardoor mensen natuurlijk ook vier dagen eerder begonnen met het online inkopen voor de Kerst. Ten opzichte van de laatste ‘lockdown-vrije’ decembermaand, in 2019, lagen het aantal betalingen en de omzet van iDEAL dit jaar respectievelijk 70 en 80 procent hoger.
Het ging iDEAL dit jaar toch al zo voor de wind. Eind november werd voor het eerst binnen één kalenderjaar de mijlpaal van 1 miljard betalingen gepasseerd. Laten we hopen dat de volgende decembermaand, in 2022, weer een normale, ouderwetse, voor iDEAL wordt, met veel minder online betalingen, als jullie begrijpen wat ik bedoel, maar dat zal vast wel 😉
Verder lezen over Internet bankieren
Cybercrime21.06.2024
Phishingslachtoffers Bunq krijgen nu wel hun geld terug
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Nieuws24.01.2024
We stappen graag en vaak over, maar niet van bank
Online08.01.2024
Google Pay: dit zijn de voordelen en nadelen
Online01.11.2023
Wat is Wero en wat gebeurt er met iDEAL?
Online03.07.2023
Je kunt nu geld uit de muur trekken zonder pinpas
Cybercrime08.05.2023
Let op: dit zijn 5 internetscams die momenteel veel voorkomen
Online08.05.2023
De hardnekkige mythe rondom populaire tweestapsverificatie
Verder lezen over Online Shop
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online30.07.2024