Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Dat internet als verkoopportaal nog steeds groeit is geen verassing. De veiligheid van websites wordt steeds meer openlijk besproken. Ook veilige betaalmogelijkheden maken daar onderdeel van uit. Betaalmethodes als creditcard, Ideal, rembours, overschrijving en machtiging of acceptgiro zijn stuk voor stuk betaalmethodes die in Nederland worden gehanteerd.
Thuiswinkel.org heeft in samenwerking met Currence (eigenaar van Ideal) en brancheorganisatie GfK onderzoek gedaan naar de betaalmethodes online. Daarbij heeft men ook gekeken naar de zogenaamde devices en welke betaalmethodes daar worden gebruikt. Op laptop en desktop is Ideal verruit de grootse betaalmethode met bijna 60%, terwijl die bij tablets (46%) en smartphone (24%) een stuk lager ligt. Over het geheel gezien is Ideal het populairst met 53% aandeel, op ruime afstand gevolgd door creditcard (12%), acceptgiro (8%), machtiging (6%) en overschrijving (5%).
Uit het onderzoek kwamen verder nog andere leuke feiten naar voren. Zo is de gemiddelde orderwaarde ruim honderd euro: € 110. Op de desktop/ laptop ligt dit op € 123, op de tablet € 84 en op de smartphone is dit gedaald tot € 44. Tot slot valt op dat bij hogere bedragen men eerder geneigd is andere betaalmethodes te gebruiken. dat blijkt uit de gemiddelde orderwaardes bij andere betaalmethodes. Bij creditcard is de gemiddelde orderwaarde € 138, maarbij machtiging en overschrijving op circa € 270.
Uit deze cijfers op te maken vind ik het opvallend dat de betrouwbaarheid van Ideal maar tot een bepaalde hoogte opgaat. Hoe hoger het bedrag hoe groter de kans is dat men over gaat tot andere betaalmethodes. Hier een vervolgonderzoek aan wijden zou interessant zijn en veel nieuwe vragen beantwoorden van nieuwsgierige internetfetisjen zoals ik.
Verder lezen over E-Commerce
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthOnline11.03.2024