Storytelling is al een tijdje hot en happening en wordt alleen maar groter in 2016. Maar hoe zet je visual storytelling succesvol in in jouw bedrijf? Het antwoord: MyAlbum. MyAlbum is een visual storytelling platform waar je albums maakt van je foto’s en video’s.
MyAlbum (voorheen MijnAlbum) lanceerde vorig jaar een multi platform storytelling site en iOS-app. Je kunt albums bekijken als visual stories, maar je kunt ze ook verrijken met kaarten, het actuele weer, snelheid, noem het maar op. Zo krijg je een echte vorm van storytelling. Het ziet er meteen professioneel en gelikt uit.
Door gebruik te maken van slimme algoritmes krijgen de belangrijkste foto’s en video’s de nadruk in een album. Het minimalistische en cleane design kan worden gecustomized met teksten, toeristische informatie en kleuren. Zo kun je met hetzelfde platform erg uiteenlopende verhalen maken. Zo is dit platform bij uitstek geschikt voor het delen van je persoonlijke reisverhaal, maar een nieuwsartikel of openbaar portfolio kan ook allemaal.
Wist je dat visuals 180 procent meer engagement en 94 procent meer views opleveren dan content zonder beelden? Dit komt omdat mensen beelden 60.000 keer sneller kunnen verwerken dan tekst. 90 procent van de informatie die we dagelijks verwerken is visueel. Toch is een beeld alleen niet genoeg, de beste beelden (net als de beste teksten en verhalen) triggeren een emotionele reactie bij de ontvanger. Het combineren van tekst, foto’s en video’s in rijke en dynamische verhalen helpt je merk meer dan een artikel, whitepaper of infographic. De som van de individuele delen (video, foto’s en tekst) in een verhaal heeft een veel grotere impact dan de losse elementen. Het stelt je in staat om je publiek een ervaring te bieden en een ‘wow’ effect te creëren.