Online25.11.2014

Harm Alarm helpt bij situaties waarin veiligheid vaak vergeten wordt


Deze week lanceert Dienst Publiek en Communicatie in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie [Woninginbraak], de eerste commercial in een reeks uitingen die deel uitmaken van een nieuwe overheidscampagne over preventie. De commercial (hieronder te zien) maakt gebruik van zowel real-life action als animatie en introduceert het geanimeerde personage Harm Alarm als woordvoerder van deze campagne. Harm Alarm zal zoals de naam al zegt, mensen wijzen op alarmerende maar ook alledaagse situaties waarin veiligheid vaak vergeten wordt.

Reclame bureau N=5 en creatief productiebureau The Ambassadors hadden de opdracht om de campagne op een verrassende en effectieve manier onder de aandacht te brengen, op een manier waarmee het publiek zich zou kunnen identificeren. Het doel van deze eerste commercial is om mensen te informeren over de manieren waarop inbrekers gemakkelijk kunnen inbreken in huizen zodat ze zichzelf beter kunnen beschermen.

Manuel Ferrari, regisseur van The Ambassadors: “Dit project was uniek aangezien ik als regisseur animatie en real-life action samen moest brengen. Vanaf het begin wisten we dat CG ontzettend belangrijk zou zijn voor deze campagne. Dat gaf ons meer flexibiliteit naarmate het eindresultaat naderde. We konden bijvoorbeeld het hele huis, dat je ziet in de commercial, herbouwen in CG om zo de neonlichten toe te voegen in plaats van dat we de hele set moesten ombouwen.”

Voor het geanimeerde figuurtje hebben we veel research gedaan en veel aandacht besteed aan de ogen en de mond. Juist omdat die delen het meest de persoonlijkheid van Harm Alarm vormgeven. Het geanimeerde figuurtje is gecreëerd met het idee dat hij de drijfveer van de campagne is en gebruikt kan worden in verschillende uitingen die passen binnen de campagne die N=5 heeft ontwikkeld. Het was voor ons belangrijk het geanimeerde personage een vriendelijk en grappig karakter te geven terwijl het ook serieuze boodschappen kan overbrengen.”

Hoe Harm Alarm tot leven is gebracht zie je hieronder in de making-of!

...

Verder lezen over Online Video

Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify

Spotify gaat creators betalen voor de videocontent die ze maken. Spotify richt hiermee zijn pijlen op videoplatforms als YouTube en TikTok.

Video15.11.2024

Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify

TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden

Iedereen trapt er wel eens in, een TikTok-video met een lange build-up, die vervolgens nooit eindigt. Ja, er zou een 2e deel zijn: niet dus.

Video01.11.2024

TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Weet je het Lite-abonnement van YouTube nog? Hiermee kon je tot vorig jaar voor maar 6,99 euro YouTube kijken zonder reclames.

Video18.10.2024

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

Als AI stop motion-video kan maken en het er ook echt goed en echt uit kan laten zien, want dat is juist bij dit type animatie essentieel, dan kan dat betekenen dat deze toffe films veel sneller kunnen worden gemaakt.

Artificial Intelligence16.10.2024

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Zoom krijgt veel meer integraties met AI

Zeker Zoom Workplace is een wereld van verschil en lijkt door allerlei integraties steeds meer op Google’s en Microsofts samenwerksuites.

Online09.10.2024

Zoom krijgt veel meer integraties met AI

Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen

Meta heeft een nieuwe tool onthuld die direct de strijd aan lijkt te gaan met Sora van OpenAI. Het gaat om Movie Gen.

Artificial Intelligence04.10.2024

Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

YouTube is veel bezig met Shorts: recent heeft het bijvoorbeeld een picture-in-picture-modus toegevoegd en nu wordt het dus mogelijk om niet meer shorts van maar 60 seconden te maken: maar juist van drie minuten.

Video04.10.2024

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

Verder lezen over Security

Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center

Op donderdag 14 november heeft Wortell samen met relaties en partners de feestelijke opening van haar nieuwe next-gen Cyber Defense Center (CDC) gevierd. Dit innovatieve centrum biedt organisaties wereldwijd een geavanceerde oplossing voor 24/7 proactieve beveiliging, detectie en herstel van IT-landschappen. Het CDC speelt in op de groeiende dreiging van cyberaanvallen door bedrijven te helpen hun digitale weerbaarheid te versterken en altijd een stap voor te blijven op potentiële aanvallen.

Cybercrime20.11.2024

Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center

Dit zijn de huidige trends binnen cybersecurity en hoe je jezelf beschermt

Het jaar is bijna voorbij en daarom kijken we naar de trends die we momenteel zien op het gebied van cybersecurity. Waar moet je nou echt voor oppassen dit jaar?

Cybercrime11.11.2024

Dit zijn de huidige trends binnen cybersecurity en hoe je jezelf beschermt

Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts

Misschien is het je weleens opgevallen? Tips, trucs en tutorials over hoe je jouw computer beter kunt beschermen tegen de gevaren van het internet. Met name Youtube grossiert in video's van computer-influencers die jou wel even fijntjes uit de doeken doen hoe je jouw computer beter kunt beschermen tegen malware of hackers.

Online06.11.2024

Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Ransomwareaanvallen slagen nog steeds: 178 stuks in 2023

Niet alleen lokale documenten, ook clouddocumenten worden op slot gezet en een proces van chantage volgt: ransomware.

Cybercrime23.10.2024

Ransomwareaanvallen slagen nog steeds: 178 stuks in 2023

Pas op: er is een groot beveiligingslek in WordPress-plugin Jetpack

Het zit al sinds 2016 in Jetpack en het zorgt dat gebruikers die ingelogd zijn kunnen lezen wat er in ingediende formulieren staat.

Cybercrime15.10.2024

Pas op: er is een groot beveiligingslek in WordPress-plugin Jetpack

Deze week meerdere waarschuwingscampagnes over phishing: waarom?

Pas op voor phishing! Je wordt er volop door gewaarschuwd door meerdere campagnes, is dat wel zo effectief?

Cybercrime09.10.2024

Deze week meerdere waarschuwingscampagnes over phishing: waarom?

Unlock Digitale Weerbaarheid: leer online gevaren te herkennen

Jim Stolze is een campagne gestart om de digitale weerbaarheid van Nederlanders te vergroten. Samen met KPN, ING en Microsoft is het platform 'Unlock Digitale Weerbaarheid' opgezet, met gratis lessen die online en bij jou in de buurt gevolgd kunnen worden.

Cybercrime08.10.2024

Unlock Digitale Weerbaarheid: leer online gevaren te herkennen