Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Google heeft de technologie die gebruikt wordt voor Accelerated Mobile Pages (AMP) nu ook toegepast op advertenties. Dat meldt Google in een blogpost. Hierdoor laden advertenties nu sneller in. Voorheen werd de tekst eerst weergegeven en een paar seconden later pas de advertentie. Met de AMP-technologie laden de advertenties op hetzelfde moment in.
Hieronder zie je het verschil in laadtijd met en zonder de nieuwe techniek.
Om ervoor te zorgen dat de tekst en de advertentie op hetzelfde moment inladen, moest Google de ad request (eigenlijk de ‘veiling’, omdat de advertenties realtime worden gekocht en verkocht) op de server scheiden van de advertentie weergave. Door het scheiden behaalt de A4A een snellere weergave zonder extra CPU en geheugen. A4A-advertenties zouden ook onnodig batterijverbruik moeten voorkomen.
De AMP-advertenties (benoemd tot A4A door Google) staan nog in de kinderschoenen, maar veelbelovend is het wel, vooral voor adverteerders natuurlijk.
Verder lezen over Google
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Search26.11.2024
Google Lens krijgt flinke AI-updates: video’s maken en zoeken met je stem
Online25.11.2024
Google mogelijk gedwongen tot verkoop van Chrome
Een nieuw hoofdstuk in de antitruststrijdEntertainment22.11.2024
Dit zijn de meest bekeken films en series op Google TV in 2024
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Verder lezen over Mobile Advertising
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Advertising13.02.2023
Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem
Mobile16.05.2022
Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties
Amerikaanse provider wil korting geven in ruil voor dienstenSocial Media17.09.2021
WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie
Straks niet alleen reclame, maar ook een bedrijvengids in de chat-appVideo18.06.2020
Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads
Advertising11.10.2018
Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door
Social Media18.04.2018