De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Tijdens het 5 dagen durende Singapore FinTech Festival, het grootste FinTech-evenement in 2017, met ongeveer 300 deelnemende bedrijven uit meer dan 40 landen en regio’s en meer dan 25.000 bezoekers, onthulde UnionPay zijn visie voor de toekomst van e-betalingen. Dat hebben ze gedaan door daar op de beurs een aantal nieuwe technologieën te laten zien.
- FacePay – een nieuwe gezichtsherkenningstechnologie waarmee gebruikers in staat gesteld worden om hun aankopen te betalen door een foto van hun gezicht te nemen.
- Sound Code – een nieuwe technologie waarbij gegevens in ultrasone geluidsgolven worden omgezet om interactieve betalingen voor gebruikers te activeren.
- Virtual Reality – een nieuwe toepassing waarmee detailhandelaren in staat gesteld worden om de lay-out van de winkel en de integratie van nieuwe betaaltechnologieën te visualiseren voorafgaande aan de invoering ervan.
En ook een verbeterd risicomanagementsysteem waarmee uitgevende instellingen en overnemende partijen geholpen worden om consumentengegevens te verifiëren en om kredietwaardigheid in real-time te evalueren zodat het risico van kaartfraude beheerd wordt.
Deze nieuwe technologieën worden in real-life situaties getest in samenwerking met merken in Azië, bezoekers kregen de mogelijkheid om zo een eerste blik te werpen in de toekomst van e-betalingen.
1. Facepay
Dit is ontwikkeld voor bemande en onbemande verkoopsituaties, FacePay stelt gebruikers in staat om hun aankopen te betalen door gebruik te maken van gezichtsherkenningstechnologie. Gebruikers koppelen hun gezichtsidentiteit aan hun betaalrekening, en maken handsfree-betalingen door een foto van hun gezicht te gebruiken met behulp van het FacePay-geactiveerde systeem.
Er is een breed scala aan potentiële toepassingen in de food & beverage (F&B) sector, detailhandel en in onbemande situaties zoals verkoopautomaten, wordt deze technologie getest in samenwerking met LinkFace. FacePay zal in de nabije toekomst geïntroduceerd worden in Azië.
2. Sound Code
Sound Code is een interactief, open platformoplossing gebouwd op geluidsgolftechnologie. Sound Code stelt gebruikers in staat om gegevens in ultrasone geluidsgolven te coderen, en ze naar de ontvanger te verzenden, waar ze worden gedecodeerd in leesbare gegevens.
Sound Code stelt gebruikers ook in staat om gerichter een doelgroep te bereiken, de multimedia-interactie te vergemakkelijken, informatie uit te dragen, en betalingen en e-vouchers te verstrekken aan partners. De potentiële toepassingen zijn onder meer:
- het kopen van een outfit dat door een personage van een tv-programma gedragen wordt;
- eten bestellen via een online menu verzonden vanaf een apparaat dat een discrete ultrasone golf gebruik naar het mobiele toestel van de gebruiker; en
- het ontvangen van informatie over de filmonderscheidingen van een acteur terwijl er naar hun film gekeken wordt.
3. Virtual Reality
Voornamelijk ontwikkeld voor detailhandelaren om de lay-out van de winkel en de integratie van nieuwe betaaltechnologieën te visualiseren voorafgaande aan de invoering ervan. Deze oplossing is gebouwd met behulp van Unreal Engine 4 en de HTC Vive headset. Door gebruikers onder te dompelen in een virtuele winkelomgeving gebaseerd op de echte wereld, voorspelt UnionPay een toekomst waar betalingsdiensten geïntegreerd zullen zijn in de ruimte van de virtuele realiteit, waardoor een wachtwoordvrije betaling mogelijk wordt op basis van biometrische identificatie of computervisie.
Dit wordt momenteel getest in samenwerking met Beijing Sureal Network & Technology Co. Ltd, en zal geïntroduceerd worden in kledingzaken en supermarkten in China.
4. Risicomanagementsysteem
Het vernieuwd Risicomanagementsysteem van UnionPay, een holistisch risicomanagementsysteem waarmee uitgevende instellingen en overnemende partijen geholpen worden om hun procedures voor fraudebeperking te verbeteren, beschikt nu over een op risico gebaseerde authenticatie, real-time onderschepping van fraude en near real-time toezicht op kaartrisico.
Met het verbeterde systeem worden uitgevende instellingen en overnemende partijen niet alleen geholpen om consumentengegevens in real-time te verifiëren maar het stelt hen ook in staat om de kredietwaardigheid en het persoonlijke kredietrisico te evalueren zodat de risico’s van kaartfraude en frauduleus gebruik beter beheerd kunnen worden.
[Afbeelding © Gino Santa Maria – Adobe Stock]
Verder lezen over Consument
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023
ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps
Nieuws19.10.2023
Amazon moet naar de rechter voor schending privacy Nederlandse consumenten
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Verder lezen over Toekomst
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Technology04.09.2024
Challenge: Volledig autonoom dwergtomaten telen zonder menselijke tussenkomst
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Nieuws04.07.2024
Merganser: een Offshore Floating Solar platform in de Noordzee
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Artificial Intelligence26.06.2024
Symposium ‘Artificial Intelligence’ door het Jeroen Bosch Ziekenhuis
Gadgets20.06.2024
De eerste legale E-step in Nederland: UrbMob Kick&Go
Verder lezen over Virtual Reality
Gadgets05.11.2024
Komt er in de toekomst een slimme bril van Apple?
Video07.10.2024
Apple maakt short voor Vision Pro waardoor je naar adem hapt
Gadgets25.09.2024
Meta presenteert zijn eerste augmented reality-bril Orion
Technology23.08.2024
Meta stopt met zijn concurrent voor Apple Vision Pro
Gadgets24.06.2024
Augmented reality-bril van Apple komt nog lang niet
Technology13.05.2024
De nieuwste augmented reality-bril is een heel gewoon montuur
Lifestyle29.04.2024
Exploring Porna: De kunst van het verleiden in beeld gebracht
Metaverse27.04.2024