National Geographic duikt met een nieuwe zesdelige serie in de beginperiode van het moderne internet. In ‘Valley of the Boom’ komen verhalen voorbij van de internetpioniers die met roemruchte startups in de jaren ’90 het internet uitvonden zoals we dat nu kennen. De serie is vanaf 27 januari 2019 dagelijks om 21.00 uur te zien op National Geographic.
De serie herbeleeft het turbulente bestaan van 3 roemruchte techbedrijven, die elk op hun eigen manier het internet vormden zoals we het nu kennen. Nog voor Google was het namelijk Netscape dat de wereld aan het veroveren was met een internetbrowser. Een groep studenten begon nog voor Facebook met het snelgroeiende sociale medium TheGlobe.com. En voor YouTube wist een door de FBI gezochte crimineel zich met kunst en vliegwerk omhoog te werken in Silicon Valley met videostreamingdienst Pixelon.
‘Valley of the Boom’ is een beetje een humoristische dramaserie, waarin het acteerwerk van onder andere Bradley Whitford (“Get Out”, “The West Wing”), Lamorne Morris (“New Girl”) en Steve Zahn (“War for the Planet of the Apes”) wordt aangevuld met korte interviewfragmenten met de échte personen uit die tijd. De serie is geproduceerd door Arianna Huffington (oprichter The Huffington Post) en Matthew Carnahan (“House of Lies”).
De 6 afleveringen van ‘Valley of the Boom’ worden van 27 januari tot en met 3 februari uitgezonden in de www.week op National Geographic. Tijdens de deze week maakt National Geographic op tv en online op een ‘trip down memory lane’ waarin de beginfase van het internet wordt herbeleefd. Ook wordt vooruitgekeken naar hoe onze digitale toekomst eruit kan zien.
Valley of the Boom zie je zondag 27 januari t/m vrijdag 1 februari dagelijks om 21.00 uur op National Geographic.