Online17.11.2017

​Dit kun je bereiken met een one product webshop


Online marketingbureau Red Banana heeft het eerste one product webshop Lightspeed thema ontwikkeld: de Red Banana one-pager. Dit webshop thema bestaat uit slechts 1 pagina en biedt ruimte voor het uitlichten van 1 product. Perfect om een van je producten in de spotlight te plaatsen, maar ook ideaal voor ondernemers die maar 1 product aanbieden. It’s time to focus on what really matters: het verkopen van een goed product in een kneitergoede webshop. Want daar kun je een hoop mee bereiken!

Binnen no time een one product webshop

Met de Red Banana one-pager zet je binnen no time een supervette one product webshop op. Waar ondernemers vaak nog een beetje aanhikken tegen het opstarten van een webshop vanwege tijdgebrek, is de Red Banana one-pager zo gevuld en klaar om live te gaan. Er is immers maar 1 webpagina die je moet vullen met maar 1 product. En dat scheelt tijd!

Maak je geen zorgen! Dat je deze one product webshop snel op kunt zetten, betekent niet dat hij niet goed werkt. In tegendeel: je hebt nog nooit zo’n vette webshop gezien. Red Banana heeft haar one-pager volgestopt met coole details en dynamische elementen. Zoals een vrijstaand beeld dat van de header area mee scrolt naar de tekst daaronder. Hoe cool is dat?

<i>Het beeld in de header scrolt mee naar de tekst daaronder</i>.
Het beeld in de header scrolt mee naar de tekst daaronder.

Puur gericht op conversie

Uiteraard staat de Red Banana one-pager vol met call-to-action knoppen om de bezoekers van je shop te verleiden om jouw product te kopen. Maar er is nog een reden dat dit Lightspeed thema zo goed converteert: je kunt op deze webshop namelijk niets anders doen dan jouw product kopen. De hele webshop staat namelijk in het teken van dit product. Alle content in de shop draagt bij aan het verhaal dat jij met jouw product wilt vertellen. Met een one product webshop creëer je dus de ultieme productbeleving om bezoekers te overtuigen van de voordelen van jouw product.

<i>Cre\u00eber de ultieme productbeleving met een one product webshop</i>.
Creëer de ultieme productbeleving met een one product webshop.

De perfecte etalage voor jouw product

De Red Banana one-pager is dus de perfecte etalage voor jouw product. Om jouw product van zijn beste kant te laten zien, is er veel ruimte gemaakt voor het uploaden van beeldmateriaal. Inspireer je bezoekers bijvoorbeeld met prachtige foto’s in de fotogalerij. En licht je productvoordelen in tekst en beeld uit in de feature area.

<i>Inspireer bezoekers met de fotogalerij</i>.
Inspireer bezoekers met de fotogalerij.
<i>Licht je productfeatures in tekst en beeld uit</i>.
Licht je productfeatures in tekst en beeld uit.

Ook video is een belangrijke manier om mensen te overtuigen van de voordelen van jouw product. De verwachting is zelfs dat in 2019 80% van alle traffic van consumenten internet video traffic zal zijn. Uiteraard is er ook ruimte voor een YouTube video in de Red Banana one-pager.

Cool detail: boven de video kun je een vrijstaand beeld plaatsen in de sfeer van jouw product. In onderstaande surfboard preset is bijvoorbeeld gekozen voor opspattend water.

<i>Video is een belangrijke manier om bezoekers te overtuigen van jouw product</i>.
Video is een belangrijke manier om bezoekers te overtuigen van jouw product.

“Als iemand anders het zegt, zal het wel waar zijn”

Quotes en reviews werken nog altijd goed om het vertrouwen van mensen te winnen. Hier geldt nog altijd het eeuwenoude principe: “als iemand anders het zegt, zal het wel waar zijn”. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om een inspirerende quote te plaatsen in plaats van de quote van een (bekende) gebruiker uit te lichten. Er is namelijk genoeg ruimte voor quotes van gebruikers in de review area. Het leuke van de reviews is dat de sterren 360º draaien wanneer je eroverheen beweegt met je muis.

<i>Licht een quote van een (bekende) gebruiker uit</i>.
Licht een quote van een (bekende) gebruiker uit.
<i>De sterren van de reviews draaien 360\u00ba wanneer je er met je muis overheen gaat</i>.
De sterren van de reviews draaien 360º wanneer je er met je muis overheen gaat.

Responsive mobile first design

Uiteraard is de Red Banana one-pager mobile first opgezet. Dit houdt in dat een smartphonescherm als uitgangspunt is genomen voor het design van de shop en van daaruit zijn gaan opschalen. Het responsive design zorgt ervoor dat de one product webshop vanaf ieder apparaat de ultieme gebruikerservaring biedt.

<i>De Red Banana one-pager geeft vanaf ieder apparaat de ultieme gebruikerservaring</i>.
De Red Banana one-pager geeft vanaf ieder apparaat de ultieme gebruikerservaring.

Installeer de Red Banana One Pager nu via Lightspeed

De Red Banana one-pager heeft alles wat je van een moderne webshop verwacht en meer. Het dynamische design is uniek in de markt en zorgt ervoor dat jouw product op zijn mooist wordt uitgelicht. Door vanaf het begin nauw samen te werken met Lightspeed is er bovendien voor gezorgd dat de mogelijkheden van Lightspeed optimaal zijn benut. Ga direct aan de slag met onze default preset of installeer de surfboard preset via Lightspeed.

<i>Ga direct aan de slag met de default- of surfboard preset</i>.
Ga direct aan de slag met de default- of surfboard preset.

Heb je nog vragen over de mogelijkheden van de Red Banana one-pager? Check dan even de Lightspeed Thema Documentatie. Komt jouw vraag hier niet aan bod? Dan kun je uiteraard altijd contact opnemen met Red Banana. Zij helpen je graag!

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Online Shop

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Heb je een Select-abonnement van Bol? Dan is er slecht nieuws: het wordt duurder. Het goede nieuws? Niet belachelijk veel.

Online05.09.2024

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Bestel je wel eens op Shein, AliExpress of Temu? Dan ben je niet de enige en dat ziet ook de Nederlandse overheid...

Online30.07.2024

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Verder lezen over Website

Online poker wordt nu al gedomineerd door AI

Online poker is groot, maar voor zowel pro’s als recreatieve spelers wordt het een stuk minder leuk en interessant met AI erbij.

Online23.09.2024

Online poker wordt nu al gedomineerd door AI

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

Booking.com gaat de laatste tijd niet heel lekker. De EU heeft een oogje op het bedrijf en nu geven de Spanjaarden zelfs al een boete.

Online31.07.2024

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

De lelijkste website van 2024 kun je bijna niet meer gemaakt krijgen in 2024: de programma’s die je kunt gebruiken om sites te maken zijn simpelweg veel te goed geworden, daarmee kun je een gedrochtje als deze er niet meer uit weten te halen.

Online04.07.2024

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Websites met Comic Sans, of gekke kleurencombi's. Je kunt nu stemmen op de website die jij eruit vindt springen op het gebied van lelijkheid.

Online29.05.2024

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden

In het digitale tijdperk kan het bouwen van een effectieve website een uitdaging zijn. Dit artikel belicht veelgemaakte fouten tijdens het ontwikkelen van websites en biedt oplossingen om ze te vermijden.

Online29.04.2024

Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

In 2023 heeft 67 procent van de bevolking van 12 jaar of ouder aangegeven op internet informatie gezien of gelezen te hebben die volgens hen niet waar was, of waarbij ze twijfelden aan de waarheid ervan.

Nieuws11.04.2024

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen

OnlyFans: niemand ‘kent’ het, maar toch harkt de website per jaar een bizarre 5,6 miljard dollar binnen. Het platform waarop influencers en andere persoonlijkheden erotische content delen tegen betaling vindt gretig...

Online25.08.2023

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen