De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Coolblue sluit vandaag alle verschillende losse webshops en gaat verder onder het domein Coolblue.nl/be. De online retailer legt hiermee een nieuw fundament voor de website. Dit biedt namelijk veel meer overzicht voor de klant en vermindert complexiteit aan de achterkant, waardoor Coolblue sneller kan automatiseren.
Afscheid van 325 webshops
Het sluiten van de losse domeinen opent de deur naar een oneindige hoeveelheid nieuwe mogelijkheden. In plaats van 325 verschillende webshops, biedt Coolblue nu honderdduizenden specifiekere ingangen. Dit zorgt ervoor dat de klant sneller bij het juiste product terechtkomt.
Bijkomend voordeel, klanten hoeven geen losse domeinnamen meer te onthouden en hebben gewoon 1 centraal aanspreekpunt. De innovatie vermindert ook complexiteit, waardoor Coolblue sneller kan doorontwikkelen.
Pieter Zwart, CEO en Beginbaas bij Coolblue: “Het overgaan naar één domein was best spannend. De commerciële consequenties zijn gigantisch groot: nu kunnen we sneller gaan automatiseren en doorontwikkelen. Ik kijk ernaar uit om de vele mogelijkheden verder te gaan uitbouwen.”
Snellere automatisering en doorontwikkeling
Het doorgroeien onder één domein betekent onder andere dat Coolblue beter gevonden wordt door Google. Ook kunnen marketingcampagnes voortaan steeds slimmer ingezet worden: volledig geautomatiseerd, door een zelflerend systeem. En dus ook meer mogelijkheden op bijvoorbeeld het gebied van adverteren, cross-sell en up-sell en tegelijkertijd minder handwerk. In 2017 behaalde het bedrijf een omzet van 1,2 miljard euro en daarmee is het één van de grootste e-commercebedrijven in Nederland en België.
Verder lezen over Nederland
Nieuws20.11.2024
Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws14.11.2024
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!
Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijkEvents06.11.2024
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk
Nieuws05.11.2024
5 dingen die we zullen missen van Blokker
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Verder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024