Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
De Waddeneilanden zijn een plek waar je absoluut een keer geweest moet zijn. Het staat met stip op 1 in de Bucketlist van dingen die je gezien en gedaan moet hebben in eigen land. Je kan er écht het gevoel hebben op vakantie te zijn, al is het alleen al omdat je de boot moet nemen om er te komen. Maar …. het gaat niet goed met de Wadden.
Als je het allemaal hoort, geloof je je oren niet. Het is eigenlijk bizar dat in de Wadden, een van onze mooiste Unesco Werelderfgoedgebieden, de schadelijke activiteiten zich op blijven stapelen. En dat allemaal omdat we de economie op één zetten, in plaats van de natuur.
Tijdens een dagje weg op de Wadden merk je er misschien niets van, maar het gaat erg slecht met de natuur. De Waddenvereniging luidt daarom nu de noodklok met een campagne die mensen aan het denken moet zetten.
- Defensie voert precisieaanvallen uit op Vlieland. Dat is echt waar.
- Garnalen en andere waterdiertjes zijn aan de antidepressiva door medicijnresten in het zeewater. Klopt!
- In een deel van de Wadden is er door overvloedig baggeren geen leven meer op de zeebodem. Wederom waar.
Schokkend…
De door de Waddenvereniging ontwikkelde campagne ‘Echt?!’ zet bovenstaande nieuwsfeiten centraal. Echt nieuws dat zo bizar is, dat je denkt dat het niet waar is.
Er worden een aantal schokkende feiten onder de aandacht gebracht. Niet met de lieflijke natuurbeelden van het waddengebied die we allemaal zo graag zien. Maar een aantal ongelofelijke nieuwsfeiten die op een grafische manier opvallend worden gepresenteerd. Met de afsluiter ‘Echt?!’ geven ze uitdrukking aan de verbijstering.
Al die schadelijke activiteiten zijn funest voor het mooie waddengebied. Als we op deze voet verder gaan, is het op den duur gebeurd met de natuur. Het is tijd dat we dat gaan beseffen.
Van urgentie naar verdieping
“Met de extreme berichten en vormgeving prikkelen we mensen en zetten we ze aan het denken. Met radiocommercials, outdoor en een online en social campagne zorgen we voor een groot bereik. Wie getriggerd wordt door de verbijsterende nieuwsfeiten kan op de campagnesite waddenvereniging.nl/echt ontdekken dat het inderdaad echt waar is allemaal.” Aldus een woordvoerder van de Waddenvereniging.
Met ‘gefactcheckte’ artikelen kan iedereen zich verdiepen in de problematiek.
Meer besef
Met de campagne wil de Waddenvereniging vooral duidelijk maken dat de natuur van de Wadden onder druk staat. Dat het besef groeit dat de natuur van de Waddenzee betere bescherming nodig heeft. En dat de natuur voorop moet staan.
Wil je mee helpen dit breder onder de aandacht te brengen? Klik op een van de share koppen!
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Nederland
Nieuws20.11.2024
Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws14.11.2024
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!
Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijkEvents06.11.2024
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk
Nieuws05.11.2024
5 dingen die we zullen missen van Blokker
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Verder lezen over Toekomst
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Technology04.09.2024
Challenge: Volledig autonoom dwergtomaten telen zonder menselijke tussenkomst
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Nieuws04.07.2024
Merganser: een Offshore Floating Solar platform in de Noordzee
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Artificial Intelligence26.06.2024
Symposium ‘Artificial Intelligence’ door het Jeroen Bosch Ziekenhuis
Gadgets20.06.2024