Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Het Amsterdamse bankje waarop een van de indrukwekkendste scènes uit de filmhit The Fault in our Stars plaatsvond, heeft al veel media-aandacht gekregen. Honderden fans van de film bezochten het bankje aan de Leidsegracht (hoek Herengracht) en fotografeerden zichzelf erop.
Maar begin juli was het bankje plotseling verdwenen en werd het bankje wereldnieuws. Van RTL Nieuws tot het AD. Van BBC News tot TIME en Perez Hilton; ze berichtten er allen over. Vlak voor de première plaatste de gemeente een nieuw bankje. En nu staat het bankje ook centraal in de fondsenwervingscampagne Fight from the bench voor Fight Cancer, georganiseerd en geproduceerd door een groep Amsterdamse creatieven.
The Fault in our Stars
De film The Fault in our Stars is een hit in de Nederlandse bioscopen. De romantische, aangrijpende film gaat over twee jonge kankerpatiënten die elkaar bij een praatgroep ontmoeten en verliefd worden. Door de gedeelde passie voor een boek reizen ze samen naar Amsterdam om de auteur te ontmoeten. De film is deels in Amsterdam opgenomen en een van de meest sprekende scènes vindt plaats op het bankje aan de Leidsegracht. In de scene komen alle thema’s uit de film samen: tienerjaren, verliefdheid, vergankelijkheid, romantiek, en meer.
Inspiratie
Dit verdwenen-bankje-nieuwsitem inspireerde Nadav Goldstoff, creative director van bureau Brandwalk, om rond dit bankje een campagne op te zetten om aandacht te vestigen op kankeronderzoek en –preventie, en bovendien donaties te genereren. Goldstoff: “Wij wilden het publiek de mogelijkheid bieden niet alleen de strijd te steunen via donaties, maar ook persoonlijke steun zichtbaar te maken met selfies, eventueel verrijkt met een persoonlijke boodschap.” Brandwalk zocht de samenwerking met designers, programmeurs en andere mediavakgenoten en in korte tijd werden de actiewebsites www.fightfromthebench.com en www.fightfromthebench.nl online gebracht.
In het concept zijn de emoties die mensen hebben op dit soort bankjes als uitgangspunt genomen. Goldstoff: “Of het nou dit beroemde Amsterdamse bankje is, je eigen bank thuis of een bankje in Central Park; op bankjes wordt gezoend, ruzie gemaakt, ontmoet je mensen, wordt geflirt, voer je mooie gesprekken. Deze fondsenwervingscampagne roept mensen op hun selfie te nemen op dit bankje of een andere bank, waar ook ter wereld en deze met een persoonlijke boodschap te delen met de rest van de wereld. We vragen mensen ook een donatie te doen. Je kunt via de site ook een bedrag doneren zonder een selfie te delen.”
Hieronder al enkele selfies van BN’ers die aan de actie meedoen!
Fight Cancer
Er is volgens beide heren van Brandwalk een duidelijke link tussen de stichting Fight Cancer en de thematiek van de film, vandaar dat donaties hier terecht zullen komen. Fight Cancer is een jonge en eigenzinnige stichting voor jongvolwassenen (18-45) die fondsen werft voor KWF Kankerbestrijding. Onder het motto ‘Love life. Fight cancer.’ laten zij zien dat de strijd tegen kanker resultaat oplevert en inspireren zij mensen om mee te doen. De opbrengsten van Fight cancer gaan via KWF Kankerbestrijding naar wetenschappelijk kankeronderzoek en preventie.
Verder lezen over Goede doel
Media25.12.2023
3FM Serious Request haalt vele miljoenen op voor Stichting ALS Nederland
Media06.12.2023
Je kan nu weer een plaat aanvragen voor 3FM Serious Request
ALS-ambassadeur René Froger vraagt eerste plaat aanOnline27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieOnline20.11.2022
World Children’s Day: waarom sommige gebouwen vandaag blauw kleuren
Advertising08.04.2022
Sea Shepherd toont ‘Catch Of The Day 2050’
Nieuws09.12.2021
Naar de andere kant van de Atlantische Oceaan in een roeiboot
One For The Sea zet zich in voor het behoud van zeebosNieuws02.12.2021
Ruim 4.000 kinderen op wachtlijst voor Sinterklaascadeau
Nationaal Fonds Kinderhulp luidt de noodklokMedia21.09.2021
Muziek helpt Alzheimerpatiënten herinneren
en een unieke Wasgij puzzel beschikbaar op bol.comVerder lezen over KWF
Nieuws24.03.2022
Collectebus wordt QR-code
KWF stuurt de analoge collectebus met pensioenOnline08.10.2020
Youtubers en KWF samen in actie tegen schelden met het k-woord #tegenKK
Mobile10.08.2020
Veilig genieten van de zon met KWF Zonadvies
Automotive02.07.2018
Een lichtgevende Abarth ‘Scorpion Skin’ voor het KWF
Online12.11.2013
KWF presenteert internationaal Dream Team
Social Media19.11.2012
Don Diablo en Jan Kooijman op Facebook in actie voor KWF
Online22.04.2011
‘Thank life for’… Het publiek componeert mee
Mobile17.08.2008