Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
"Als leider in de markt van online boodschappen kijken we continu hoe we door het gebruik van de nieuwste technologieën slimmer en efficiënter kunnen werken om zo aan de groeiende vraag te kunnen voldoen. Het is dan ook geweldig dat we met ons nieuwe gemechaniseerde Home Shop Center in Zwolle nog meer klanten in Noordoost Nederland op een duurzame manier van boodschappen kunnen voorzien. En natuurlijk spelen onze nieuwe collega’s een cruciale rol in het verzorgen van de boodschappen voor onze klanten."
- Marit van Egmond, CEO bij Albert Heijn.
Nieuw gemechaniseerd HSC
Het aantal online bestellingen bij Albert Heijn is in 5 jaar verdrievoudigd. Om de groei van online bestellingen mogelijk te maken opent Albert Heijn – in navolging van het HSC in Barendrecht – een gemechaniseerd HSC in Zwolle. Met dit nieuwe HSC kunnen per week maar liefst 55.000 extra bestellingen verwerkt worden. Het HSC in Zwolle is een volledig gasloos gebouw heeft verschillende duurzame energieoplossingen, zoals zonnepanelen op het dak, een energiezuinige koelcel, energiezuinige ledverlichting en een warmtepomp voor de klimaatinstallatie in de kantoren.
Duurzame belevering
Vanuit de missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’ wil Albert Heijn ook de bezorging van online boodschappen zo duurzaam mogelijk maken. Albert Heijn bezorgt de boodschappen zoveel mogelijk met elektrische bezorgbusjes. Daarnaast kiest inmiddels 55% van de klanten voor de Buurtroute, een duurzaam initiatief waarbij bezorgmomenten aan elkaar worden gekoppeld. Hierdoor rijden bezorgers kortere routes. Sinds de landelijke introductie afgelopen november is er met de Buurtroute samen met klanten 400.000 kilometers bespaard. Vandaag kondigt Albert Heijn ook aan nieuwe gelpacks in gebruik te nemen om voor einde van het jaar het gebruik van droogijs helemaal te stoppen. Daarnaast start Albert Heijn een pilot voor de bezorging van koel- en diepvriesproducten zonder plastic tasjes waarmee ruim 600.000 kg plastic per jaar kan worden bespaard.
Doorontwikkeling app
Om online boodschappen doen steeds makkelijker te maken ontwikkelen ook de betaalmogelijkheden in onze app zich steeds verder. Zo gaat het betalen via de app nu stukken eenvoudiger zodat klanten niet meer hoeven te betalen bij het afleveren van de boodschappen aan de deur. Met iDEAL kunnen klanten vanaf nu ook hun online bestelling vooruitbetalen. Daarnaast blijft vooruitbetalen mogelijk met de eerder geïntroduceerde digitale betaalpas en kunnen de gespaarde koopzegels ook gebruikt worden om de online boodschappen te betalen.
Verder lezen over AH
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
Nieuws20.11.2023
Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas
in 1988 had Albert Heijn de primeurNieuws27.10.2023
Robots doen de boodschappen in nieuwe Home Shop Center van Albert Heijn
Lifestyle27.11.2020
We koken veel uitgebreider tijdens deze toch bijzondere kerst
Advertising31.01.2020
Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten
De mooiste en beste commercialsAdvertising27.09.2019
Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden
Opvolger Ilse in nieuwe commercials te zienNieuws26.06.2019
Albert Heijn laat bezorgrobot rijden op High Tech Campus in Eindhoven
Nieuws13.05.2019
Picnic wint marktaandeel ten koste van Albert Heijn
Markt voor online boodschappen groeitVerder lezen over E-Commerce
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthOnline11.03.2024