De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het online afsluiten van verzekeringen wordt steeds populairder. Amerika loopt hierbij een stukje voor op Nederland, maar Nederland komt er aan.
Het Amerikaanse bedrijf comScore staat altijd garant voor veel cijfertjes. Het bedrijf brengt de Amerikaanse internetwereld in kaart. comScore heeft gekeken naar de online bestedingen van Amerikanen als het gaat om de online verkoop van autoverzekeringen. Uit de cijfers blijkt dat er in 2006 maar liefst een groei van 58 procent te zien was.
De Amerikanen zijn blijkbaar online-minded want van alle potentiële afsluiters die in het bezit zijn van internet geeft 65% aan dat het overweegt de volgende autoverzekering online af te sluiten.
In Nederland gaat het nog niet zo hard, maar komt het er waarschijnlijk wel aan. Zo melden AMWeb en MKBNet dat Centraal Beheer Achmea inmiddels ongeveer 25% van de omzet online binnen haalt, terwijl bij FBTO bijna de helft van de nieuwe zorgverzekeringen via het web wordt binnengehaald.
Het lijkt erop dat de verzekeringsbranche nu echt online-minded wordt, hoewel er nog een hele weg te gaan is.