Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Er zijn steeds weer nieuwe bedrijven die ook in de Second Life hype meegaan en ook voor veel geld een vestiging openen in de virtuele wereld om hun naamsbekendheid te vergroten. Over het algemeen leveren die investeringen nauwelijks iets op. Althans dat is gebleken uit een onderzoek van het Duitse Komjuniti onder spelers van SL.
Bijna driekwart van de 200 ondervraagden zegt teleurgesteld te zijn over het aanbod van producten en merken. Meer dan eenderde is zich niet eens bewust van de aanwezigheid van merken en 42 procent noemt het een hype die niet echt op een duurzaam beleid gesteund is.
7% vindt dat de aanwezigheid van merken in SL een positief effect heeft op het merkimago en dat het hun koopgedrag in de toekomst zal veranderen.
‘De hype over Second Life in de traditionele media heeft een enorm verwachtingspatroon gecreëerd, waaraan het bijna onmogelijk is om te beantwoorden,’ zegt Nils Andres van Komjuniti.