Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Als executive searcher ben ik al jaren bezig met het vinden van de juiste m/v op de juiste plaats.
Waar ‘vroeger’ een brief en CV volstond, tegenwoordig kan het niet gek genoeg. Hierbij een aantal voorbeelden:
Deze student laat zich´gijzelen´‘voor een stageplek
Of zoals deze kandidaat, ik vraag me echter af hoe lang de gemiddelde werkgever blijft kijken, ik hield het (sorry Rick) maar 1,5 minuut vol.
Zullen de werkgevers deze creatieve sollicitaties op prijs stellen of moeten we maar conservatief blijven mailen met een standaard CV?
Mijn mening:
Stuur nooit, maar dan ook nooit een standaard CV maar customize je CV per vacature en als je het aandurft probeer dan je kop boven het maaiveld uit te steken door een ludieke actie zoals bovenstaand. Waarschijnlijk is degene die je kop eraf hakt – als dat al gebeurd- niet degene waar je voor zou willen werken
Conclusie: Hoe meer creativiteit hoe beter!
Verder lezen over YouTube
Video13.11.2024
YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen
Online06.11.2024
Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts
Video18.10.2024
YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Video20.09.2024
Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder
Social Media19.09.2024
YouTube wordt met Communities nu echt een social medium
Artificial Intelligence06.09.2024