De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Consument zoekt online naar informatie uit offline advertenties; Veel consumenten raadplegen zoekmachines bij het zoeken naar informatie over bedrijven, diensten en producten die juist offline gepromoot worden. Dit volgens onderzoek van Video Research Interactive, in opdracht van Overture.
Het zoekmachinemarketingbedrijf liet onderzoeksbureau Video Research Interactive in Japan onderzoek doen naar het verband en de afhankelijkheid tussen offline advertenties en zoekgedrag op het internet. Consumenten gebruiken zoekmachines als belangrijkste bron voor het zoeken naar informatie over bedrijven, producten en diensten naar aanleiding van advertenties op TV, radio en print.
72% van de ondervraagde Japanse respondenten geeft aan vanaf één scherm tegelijkertijd TV te kijken en te surfen op het internet. Voor 45% van deze groep is internet het belangrijkste scherm. 90% van de respondenten die iets interessants op TV heeft gezien, geeft aan via internet naar meer informatie op zoek te gaan. Na het horen van iets interessants op de radio zoekt 81% verder via internet. Na het lezen van een print of krantenadvertentie ligt dit percentage op resp. 90% en 87%.
Daarnaast wordt de perceptie over een bedrijf of product negatief beïnvloed, wanneer deze na een zoektocht op het internet onvindbaar blijkt te zijn. 75% van de respondenten geeft aan dat hun beeld over een bedrijf negatief wordt beïnvloed wanneer ze de website over het bedrijf waar ze naar op zoek zijn niet kunnen vinden. 61% deelt die mening wanneer ze de website over een product of dienst niet kunnen vinden.
Op de vraag of respondenten URL’s die op TV verschijnen gemakkelijk kunnen onthouden, antwoordt 72% dat ze de getoonde URL helemaal niet of slecht kunnen onthouden. Om deze reden zoekt 75% verder via het internet. Voor radio ligt dit percentage op 83% en zet 36% internet in om de gezochte URL alsnog te achterhalen. 46% geeft aan geen URL te onthouden die in printadvertenties staat. Hiervan zoekt 67% verder op het internet. Voor kranten bedraagt deze groep 33% tegen 65% die op het internet verder zoekt.
Ten aanzien van het zoekgedrag toont het onderzoek aan dat meer dan 90% van de respondenten de naam van het bedrijf en/of de naam van het product of de dienst intypt wanneer gebruik wordt gemaakt van een zoekmachine. Gelezen op Tijdschrift voor Marketing
Verder lezen over Mac
Gadgets30.10.2024
Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk
Gadgets25.10.2024
Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan
Mobile11.06.2024
Apple WWDC 2024: de 10 grootste aankondigingen
Gadgets24.01.2024
Apple Mac bestaat 40 jaar: en er is veel veranderd
Gadgets15.01.2024
Wat is een mini-PC en is het beter dan een gewone desktop?
Gadgets13.12.2023
Fix je iPhone of Mac gewoon zelf: Apple lanceert DIY in Nederland
Gadgets30.10.2023
Onze verwachtingen voor Apple’s Scary Fast-event vannacht
Gadgets06.09.2023
Chromebook-alternatief: Apple heeft goedkope MacBook in de maak
Verder lezen over Scherm
Gadgets07.05.2024
Apple toont een geheel vernieuwde iPad-lineup
Nieuwe Pro's & Air'sGaming16.08.2022
Wannahave: Samsung komt met een gigantische gamingmonitor
Gadgets05.08.2022
Update voor audio-problemen Apple Studio Display
Klachten over slechte audiokwaliteit waren er al vanaf het beginMobile11.05.2022
Samsung en LG zijn nog (lang) niet klaar met opvouwbare displays
Gaming06.01.2022
Smartphone of tv: wat heb je aan een hoge verversingssnelheid?
Gadgets22.12.2021
Waarom de vierkante monitor van LG niet zo’n gekke uitvinding is
Maar ook beter kanGadgets01.11.2021
BenQ ScreenBars; slimme lampen gemaakt voor je beeldscherm
Mobile26.10.2021
Wat is de perfecte grootte voor een smartphone?
Verder lezen over Zoekmachine
Search01.11.2024
ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine
Marketing22.08.2024
HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie
Search06.08.2024
Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Artificial Intelligence01.08.2024
SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie
Search30.07.2024
Chrome krijgt zijn eigen Circle to Search om snel te zoeken
Search26.06.2024
Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine
Marketing19.06.2024