Online19.02.2007

Deloitte: Internet vol?


1171900116deloitte.jpg
1171900116deloitte.jpg

Management Team komt met een opvallende uitspraak: het internet zou in bepaalde delen van de wereld aan het eind van het jaar ‘vol’ kunnen zijn. Dit heeft alles te maken met de capaciteit van de AMS-IX, de Amsterdam Internet Exchange. Door de enorme toename van het online gebruik en de verandering in het soort gebruik (video’s, internettelefonie) wordt het netwerk steeds zwaarder belast.

MT baseert haar uitspraken op het TMT Trends 2007 – rapport van Deloitte Touche Tohmatsu. Deloitte deed een groot onderzoek en deed voorspellingen voor 2007. Hierbij werden drie onderdelen uitgelicht: de technologische voorspellingen, de media-voorspellingen en de voorspellingen voor de telecommunicatie. Bij die laatste stelt Deloitte dat “Growth in video traffic on the ‘superhighway’ means the Internet is approaching gridlock.”

Het onderzoek bevat voor de drie onderdelen drie verschillende rapporten.

Bij de technology-predictions zijn ondermeer de invloed van het milieu op de technische ontwikkelingen, de herontdekking van de user-interface, de verborgen kosten van opslag en nieuwe combinaties van bestaande technologieën belangrijke onderwerpen.

Bij de media-predictions wordt de groei van user generated content verwacht. Er wordt gesteld dat deze content meer en meer in bestaande media gebruikt zal gaan worden. China wordt genoemd als het land met de grootste mogelijkheden, maar het zal nog steeds moeilijk zijn je goed te positioneren in China.

Het rapport Telecommunications Predictions begint met de capaciteit van het internet. Het gaat verder in op onder meer de zoektocht van de mobiele sector naar een ‘killer application’ die voicemessages en sms-berichten moet aanvullen. Deloitte verwacht, en dat is wel opvallend, dat mobiele televisie dat mogelijk niet zal zijn. “Rather than trying to squeeze television onto a mobile phone, the industry should arguably be focusing instead on reversing the flow of data – in other words, getting video content off the phone and onto a television or any other device with a decent screen.”

In hoeverre al deze ‘voorspellingen’ gaan uitkomen moeten we afwachten. Verder zitten er wel een paar ‘open deuren’ in, maar het blijven leuke rapporten om door te bladeren.

...

Verder lezen over Televisie

Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25

Wie is de Mol? seizoen 25 gaat bijna van start en de kandidaten zijn vandaag bekend gemaakt. Wie doen er mee, en vooral: wie is de Mol?

Entertainment14.11.2024

Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25

ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?

Wie overleeft het langst in de wildernis? In deze nieuwe Videoland Original, genaamd 'ALONE' wordt de lat voor survival-programma’s hoger gelegd dan ooit tevoren! In de ongerepte natuur van Noorwegen worden negen deelnemers gedropt om een ultieme survivaluitdaging aan te gaan met niet meer dan een basis survivaluitrusting. Allemaal los van elkaar en ver weg van de bewoonde wereld moeten zij zien te overleven. Alleen, zonder productieteam of cameraploeg, filmen ze hun eigen strijd tegen de elementen. Worden de honger of eenzaamheid hun vriend of vijand?

Entertainment11.11.2024

ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?

Binnenkort op Videoland
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt

Amazon wil nu een zelfde soort programma gaan maken als Shark Tank en dat zien wij helemaal zitten. Dit is waarom.

Startups30.09.2024

Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt

5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer

Het is over en uit met Chromecast. Google ondersteunt ze nog wel, maar er worden geen nieuwe Chromecasts meer gemaakt. Dit is opvolger Google TV Streamer.

Gadgets23.09.2024

5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Ambilight TV werd 20 jaar geleden geïntroduceerd op de IFA in Berlijn, de grootste beurs voor consumentenelektronica die deze week plaatsvindt en dit jaar zelf een 100-jarige jubileum viert. De Philips Ambilight-technologie viert 20 jaar van ontwikkeling en succes. Nog altijd is de techniek een van de meest onderscheidende technologieën binnen de tv-markt. Populariteit van de extra dimensie van licht op de muur bij tv-kijken neemt daarnaast toe bij consumenten. Maar liefst 35 miljoen Ambilight tv's hebben al een tevreden eigenaar gevonden. Daarmee is Ambilight TV een van de meest populaire consumentenelektronicaproducten ooit onder het Philips-merk.

Technology06.09.2024

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor

Ziggo voegt zelf voorafgaand aan het programma een batterij aan reclames toe en je kunt er niets tegen doen.

Video29.08.2024

Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor

Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer

Google neemt afscheid van zijn Chromecast en introduceert zijn nieuwe thuisstream-apparaat: Google TV Streamer.

Gadgets06.08.2024

Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer

De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude

De meest recente Chromecast dateert uit 2022 en is de Chromecast with Google TV. De nieuwe lijkt daar echter totaal niet op.

Gadgets23.07.2024

De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude