Online16.11.2006

The Bubble Generation – Waarom ze niet van je zullen kopen


Tom Hayes – Vice President bij Applied Materials en een grootheid in Silicon Valley, heeft een goed stuk geschreven over de Bubble Generation en waarom ze niet van je zullen kopen (ze=jouw bedrijf).

Met de Bubble Generatie bedoeld hij de generatie jongeren tussen 15 en 29 jaar. Tom redeneerd dat, hoe aantrekkelijk deze groep ook is als consument, bedrijven het zeer moeilijk zullen vinden deze groep ook te berijken en voor zich te winnen. Er is hier sprake van een paradox: ze zijn makkelijk te vinden, maar ze luisteren niet!

Hij noemt vijf redenen dat ze niet zullen luisteren:

1. Ze zullen je niet horen; jonge consumenten kijken niet veel TV, luisteren nauwelijks naar de commerciele radio, lezen nooit een papieren krant, en hebben zichzelf aangeleerd de reclame waarmee ze geconfronteerd worden uit te bannen. Hierdoor zal traditionele media geldverspilling zijn . 2. Ze zullen je niet kennen; Bubble generatie zien winkelen als een sociale aangelegenheid. Ze worden hierdoor het meest beinvloed in hun beslissingen door vrienden of hun sociale omgeving. Doordat ze niet beinvloed worden door traditionele media, zie 1, vertrouwen ze op elkaar voor tips. De kans bestaat dat wanneer je advertentie langs komt gedragen door een bron die niet vertrouwd wordt door de consument, deze dan ook genegeerd zal worden. 3. Ze zullen niet betrokken zijn; Met de vele keuzes die ze hebben en de schaarse aandachts momenten, is het vaker het geval dat je boodschap niets in zich heeft dat de consument stimuleert. In de eerste plaats willen ze al niet gestoord worden door reclames, maar als deze dan ook nog de plank mis slaat, luisteren ze al helemaal niet meer. 4. Ze zullen je niet vertrouwen; Volgens Tom is vertrouwen het nieuwe geld, de valuta van de sociale media. Zo is vertrouwen de must voor de web 2.0 wereld. Wanneer je vandaag start, ben je wellicht een vertrouwde bron voor informatie over producten en diensten ergens volgend jaar. 5. Ze zullen zich niet bij je aanmelden; Omdat je het ze niet vraagt. De nieuwe consument is er een die zich aanmeld bij communities, netwerken en merken. Terwijl jij een transactie wilt bewerkestelligen, willen zij bij iets groters horen.

Zo als duidelijk is, stelt Tom Hayes, is het nog een lastige noot te kraken om de nieuwe consument voor je te winnen.

Lees verder op: Five Reasons the Bubble Generation Won’t Buy From You

...

Verder lezen over Reclame

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers