De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Tom Hayes – Vice President bij Applied Materials en een grootheid in Silicon Valley, heeft een goed stuk geschreven over de Bubble Generation en waarom ze niet van je zullen kopen (ze=jouw bedrijf).
Met de Bubble Generatie bedoeld hij de generatie jongeren tussen 15 en 29 jaar. Tom redeneerd dat, hoe aantrekkelijk deze groep ook is als consument, bedrijven het zeer moeilijk zullen vinden deze groep ook te berijken en voor zich te winnen. Er is hier sprake van een paradox: ze zijn makkelijk te vinden, maar ze luisteren niet!
Hij noemt vijf redenen dat ze niet zullen luisteren:
1. Ze zullen je niet horen; jonge consumenten kijken niet veel TV, luisteren nauwelijks naar de commerciele radio, lezen nooit een papieren krant, en hebben zichzelf aangeleerd de reclame waarmee ze geconfronteerd worden uit te bannen. Hierdoor zal traditionele media geldverspilling zijn . 2. Ze zullen je niet kennen; Bubble generatie zien winkelen als een sociale aangelegenheid. Ze worden hierdoor het meest beinvloed in hun beslissingen door vrienden of hun sociale omgeving. Doordat ze niet beinvloed worden door traditionele media, zie 1, vertrouwen ze op elkaar voor tips. De kans bestaat dat wanneer je advertentie langs komt gedragen door een bron die niet vertrouwd wordt door de consument, deze dan ook genegeerd zal worden. 3. Ze zullen niet betrokken zijn; Met de vele keuzes die ze hebben en de schaarse aandachts momenten, is het vaker het geval dat je boodschap niets in zich heeft dat de consument stimuleert. In de eerste plaats willen ze al niet gestoord worden door reclames, maar als deze dan ook nog de plank mis slaat, luisteren ze al helemaal niet meer. 4. Ze zullen je niet vertrouwen; Volgens Tom is vertrouwen het nieuwe geld, de valuta van de sociale media. Zo is vertrouwen de must voor de web 2.0 wereld. Wanneer je vandaag start, ben je wellicht een vertrouwde bron voor informatie over producten en diensten ergens volgend jaar. 5. Ze zullen zich niet bij je aanmelden; Omdat je het ze niet vraagt. De nieuwe consument is er een die zich aanmeld bij communities, netwerken en merken. Terwijl jij een transactie wilt bewerkestelligen, willen zij bij iets groters horen.
Zo als duidelijk is, stelt Tom Hayes, is het nog een lastige noot te kraken om de nieuwe consument voor je te winnen.
Lees verder op: Five Reasons the Bubble Generation Won’t Buy From You
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023