Een job vind je tegenwoordig net zo vaak in de krant als via internet. 70% van de Amerikaanse job-zoekers raadpleegt zowel de krant als internet, blijkt uit dit rapport.
Vraag je ze naar ‘t ‘waarom’ achter het krijgen van een job-offer, dan antwoordt 38% ‘internet’, 27% ‘netwerken’ en 23% ‘krant’. Afgezien van persoonlijke vaardigheden kun je stellen dat ’n grotere persoonlijke invloed op het recruitement-proces, de waargenomen succesfactor doet stijgen. Online recruitement-sites bieden meer inzichtelijkheid in ’t proces, en dat is very user-friendly!
Verder lezen over Recruitment
DC Business02.07.2020
Skeeled gebruikt kunstmatige intelligentie om talent te vinden
En dat werpt zijn vruchten afDC Business06.07.2017
Uitzendorganisatie doet stap terug: bedrijven en flexkrachten zelf aan zet
Social Media12.02.2015
Afwezigheid op sociale media kan voor recruiter verdacht zijn
Social Media17.10.2013
LinkedIn introduceert mobiele App voor recruiters
Vacatures08.07.2013
5 trends in e-recruitmentland
Social Media14.05.2013
NS vindt talent via Facebook
Vacatures08.04.2013
Analyse van ‘big data’ kan het rekruteringsproces verbeteren
Startups23.11.2012