Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Global Market Insite (o.a. bekend van Mystery shopping) presenteert tijdens het Marketing Information Event op 14 en 15 november aanstaande de nieuwste online onderzoekstechnologieën, waaronder ‘click testing’.
Deze technologie zorgt ervoor dat relatief dure en tijdrovende eye tracking onderzoeken sneller, gemakkelijker en vooral goedkoper uitgevoerd kunnen worden. Click testing biedt de mogelijkheid om online te meten wat voor de doelgroep de meest interessante en eerst opgemerkte aspecten zijn in bijvoorbeeld advertenties, tijdschriften, websites en andere commerciële uitingen .
Nu worden dit type onderzoeken vooral nog uitgevoerd door middel van eye tracking wat een dure en tijdsintensieve onderzoeksmethode is.
“Deze technologie biedt vergelijkbare onderzoeks- en rapportage mogelijkheden als eye tracking”, aldus Leon de Koning, Managing Director, Noord Europa bij GMI. “Omdat het een online oplossing is, kan men deze technologie echter bij grotere panels uitzetten. Ook kan het onderzoek hierdoor veel goedkoper uitgevoerd worden waardoor het voor veel meer bedrijven interessant wordt om in te zetten.”
Leon, het klinkt fantastisch. Hopelijk kun je ons wat voorbeelden toesturen omdat we zeker denken dat de lezers van DC dit meer dan interesseert.