07.11.2006
Online

Modellenwedstrijd overtreft succes voorgaande tien edities

By: Henk de Hooge

BlogOnline
11629345743046.jpg
11629345743046.jpg

De buro’s Urbanology en Bananas hebben met hun geïntegreerde marketingcampagne behoorlijk gescoord. Met de MAX Models Modellenwedstrijd 2006 hebben meer dan 700.000 bezoekers de site bekeken en werd meer dan 10 miljoen keer de foto’s van in totaal 5.087 online deelneemsters aan de modellenwedstrijd bekeken. Daarnaast stuurden 1.300 modellen in spe hun foto’s per post of e-mail. De eerste tien kwamen voor uit meer dan 1,1 miljoen online stemmen.

De wedstrijd was een combinatie van een viraal concept, fotomarketing en traditionele ondersteuning door promotionele activiteiten en had een looptijd van twee maanden . In september brachten fotopromotieteams in discotheken door heel Nederland de modellenwedstrijd onder de aandacht van jongeren. Het totaal aantal deelneemsters is verviervoudigd ten opzichte van voorgaande edities. Eén van de belangrijkste succesfactoren was de viral tool gebaseerd op MSN Messenger, die zorgde ervoor dat ruim 116.000 mailtjes werden verstuurd.

Fancy maakt in de december feest-editie de vijf finalisten bekend, zij winnen allen een modereportage in het blad. De uiteindelijke winnares wint een contract bij Max Models én komt op de cover van de Fancy te staan.

Share this post