René van Stichting Onjuist Spatiegebruik had wat user generated content voor me: ICThelemaaljouwding.nl. Het eerste wat ik dacht toen ik die site bekeek was: “Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid!”.
Volgens de makers is dit de doelstelling van de site:
Vrouwen beschikken over karaktereigenschappen die steeds belangrijker worden binnen de ICT sector. Denk daarbij aan communicatieve, sociale en creatieve vaardigheden. Het combineren van deze vaardigheden met die van de wizzkids die nu de sector domineren, zorgt voor succesvollere projecten in de ICT sector.
Volgens mij is dit weer zo’n campagne die ontwikkeld is omdat het geld opgemaakt moest worden. Waarom moeten er zo nodig meer vrouwen in de ICT-wereld komen? Niet dat ik er iets tegen heb hoor, maar ik heb bijvoorbeeld nog nooit een campagne gezien die jongens moest stimuleren om kraamverzorger of schoonheidspecialist te worden. Je merkt het al, ik heb het niet zo op positieve discriminatie…
Heb je ook iets leuks voor me om over te bloggen? Ik hoor het graag!