De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Ruim driekwart (76%) kijkt en luistert wel eens naar filmpjes en muziek op de PC via internet. Slechts 3% van de gebruikers is niet op de hoogte van de mogelijkheden. De huiskamer neemt een centrale rol in bij de consumptie van online video (46%). De werkkamer (38%) en slaapkamer (9%) volgen op enige afstand. Gevraagd naar hun feitelijke voorkeur geeft zelfs 56% de huiskamer als favoriete plaats op, waarbij de aandelen van de werkkamer (31%) en slaapkamer (7%) lager uitvallen.
Live streams (58%) zijn iets populairder dan downloads (42%). Opvallend is dat men gemiddeld 35% van de content nooit afspeelt na het downloaden. Een minderheid (16%) geeft zelfs te kennen minder dan 10% af te spelen.
De gebruiker als producent De voorkeur van de geïnteresseerden gaat met 61% duidelijk uit naar humoristische fimpjes van andere internetgebruikers. Nieuws (54%) en TV programma’s (46%) completeren de top 3. Bijna een kwart (24%) heeft zelf wel eens filmpjes of foto’s op internet geplaatst. Een vijfde (20%) geeft aan hiervoor onvoldoende kennis te hebben, waarvan meer dan de helft (55%) dit wel wil gaan doen als zij de juiste hulpmiddelen hiervoor hebben.
Kansen voor Internet TV De ondervraagden zijn duidelijk geïnteresseerd in een koppeling tussen internet en televisie. Zo zou 57% hun favoriete websites graag via de televisie willen raadplegen. Ook het lezen/sturen van e-mail (43%), webgames (37%), internetbankieren (28%) en shoppen bij webwinkels (25%) zijn web toepassingen die een substantieel deel van de ondervraagden graag via de televisie wil gebruiken.
Daarnaast geeft 31% aan de filmpjes die men nu nog via de PC bekijkt, ook via de televisie te willen kunnen bekijken. Op dit moment raadpleegt de overgrote meerderheid de filmpjes nog op een desktop PC (84%) gevolgd door een laptop (28%), televisie (9%) en mobiele telefoon (2%).
Toekomst online content In de toekomst zal de groei van online content vooral komen uit een stijgend tijdsaandeel. Op dit moment besteedt men ongeveer 17% van de tijd die men achter een PC doorbrengt, aan het kijken en luisteren naar filmpjes en muziek. Meer dan eenderde van de ondervraagden (35%) zegt dat dit tijdsaandeel in het komende jaar zal stijgen. Het aantal gebruikers van online video en audio (nu 76%) zal minder stijgen, aangezien 21% van de ondervraagden zegt geen interesse te hebben. Betalen voor online audio en video is nu nog geen gemeengoed. In 8% van de kijk- of luisterminuten betreft het content waarvoor men heeft betaald. via Multiscope
Verder lezen over Games
Entertainment14.10.2024
Welk kaartspel speelt James Bond graag in het casino?
Gaming20.09.2024
Hebbeding: Sony komt met limited edition PlayStation 5 voor 30ste verjaardag
Gaming10.09.2024
PlayStation onthult vandaag waarschijnlijk de PlayStation 5 Pro
Gaming05.09.2024
EA Sports FC 25: ruim 700 teams, 30 competities en 120 officiële stadions
Gadgets05.09.2024
Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box
Gaming05.09.2024
Acer Project Dualplay: een laptopconcept met afneembare controllers
Gaming04.09.2024
Nitro Blaze 7: de eerste handheld gaming-pc van Acer
Gaming04.09.2024
Star Wars Outlaws is nu beschikbaar voor iedereen
+ winactie Hasbro PulseVerder lezen over Music
Gaming15.10.2024
PlayStation: The Concert volgend jaar in Ziggo Dome
Artificial Intelligence03.10.2024
Snoop Doggs nieuwe videoclip is volledig AI: oordeel zelf
Online13.09.2024
Ouders, kinderliedjes blijven straks uit je Spotify-geschiedenis
Entertainment12.09.2024
8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen
Gadgets05.09.2024
Dit zijn de Bowers & Wilkins Pi6 en Pi8 True Wireless in-ear hoofdtelefoons
Entertainment04.09.2024
Spotify Daylist nu ook beschikbaar in Nederland
Entertainment03.09.2024
Mysteryland sluit af met een spectaculaire show: 600 drones verlichten de hemel
Eindshow met drones, vuurwerk, 3D-video, licht, muziek en zangOnline23.08.2024
Spotify Shuffle is bij sommige mensen stuk
Verder lezen over Televisie
Startups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024
De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude
Entertainment18.07.2024
Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet
Media02.07.2024