Als eerste Mediabureau van Nederland start Universal Media, in samenwerking met advertentienetwerk WebAds, onderzoeksbureau MEMO2 en het van oorsprong Zweedse Admeta, met een Testtuin voor online reclamecampagnes.
Doel van de Testtuin is om binnen een volledig gecontroleerde omgeving te kunnen testen en analyseren waar online campagnes voor nieuwe merken en bedrijven exact aan moeten voldoen om optimale naamsbekendheid en verkoop te genereren. De Testtuin start in oktober 2006.
De eerste test zal worden uitgevoerd met een campagne voor www.wijnlatenbezorgen.nl (nog niet online). Op deze site kan wijn of champagne worden besteld die vervolgens met een zelfontworpen etiket binnen 24 uur wordt bezorgd. De testcampagne die tot eind 2006 wordt gevoerd, dient met name inzicht te geven in de effecten van een introductiecampagne voor deze site.
Factoren die onderzocht worden zijn bijvoorbeeld het effect van verschillende soorten online uitingen, creatieve invulling, omvang van de campagne, contactfrequentie, beweegredenen voor eerste en herhaalaankopen, gebruik van websites en ontwikkeling van het merkbewustzijn. via Persbericht
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023