TvM: Interactieve marketing-expert en auteur van het boek ‘Life After The 30-Second Spot’ Joseph Jaffe weet het zeker: weg met de ouderwetse manier van reclamemaken. Tv-reclame heeft niet afgedaan, maar het is volgens hem wel belangrijk om te investeren in interactieve marketing. ‘Ontwikkel een tamelijk agressief en structureel plan om binnen drie jaar van enkele naar dubbele cijfers te gaan.’
Televisie en massamarketing domineerden de afgelopen 40 jaar, volgens hem. De komende 40 jaar is het één-op-één en interactief. ‘Een marketeer zei dat hij een miljoen dingen voor een miljoen mensen kon zijn, maar het initiatief kwam van de marketeer. Toen werd het één-op-één met zoekmarketing, waarbij de consument het initiatief neemt.
Nu gaan we naar velen-op-velen, het collectieve bewustzijn, de gemeenschap. Dat is nu gaande. Al die conversaties zijn gaande. De marketeer zit er middenin. Het lawaai is oorverdovend en drijft je tot waanzin als je niet in staat bent te filteren, aan te passen en te reageren.’
Op de vraag wat een marketeer dan wel moet doen, zegt hij: ‘Ik zeg niet dat marketeers hun tv-budget tot nul moeten reduceren, maar je kunt niet meer alleen je teen in het water steken. Je moet toch denken aan 20 tot 25 procent van het budget naar New Marketing, zoals branded entertainment, mobiel, gaming, consumer generated, blogs, podcasts. via Tijdschrift voor Marketing
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersVerder lezen over Televisie
Entertainment14.11.2024
Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25
Entertainment11.11.2024
ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?
Binnenkort op VideolandStartups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024
De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020