De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Van alle advertentiebudgetten wordt 37,3% verspild aan de inzet van verkeerde middelen. Dat staat in het boek ‘What Sticks: Why Most Advertising Fails and How to Guarantee Yours Succeeds’.
Het boek is het resultaat van 5 jaar research van campagnes van 36 grote adverteerders (zoals P&G, J&J, Unilever en McDonald’s) in de US. In het boek krijgen niet de reclamebureaus maar vooral de marketeers de ‘schuld’ van de verspilling van advertentiebudgetten.
De twee schrijvers concluderen ook dat marketeers nauwelijks het succes van een campagne kunnen definiëren.
Kansen voor Internet want is makkelijker en goedkoper te meten is 🙂 Bron: Adage/Adfo
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023