Tot 2011 zal e-commerce in Europa ‘jaarlijks met 21 procent groeien, maar in Nederland met 28% volgens Forrester in haar ‘Europe’s eCommerce Forecast: 2006 To 2011′. Ofwel voor Europa een stijging van 102 miljard euro in 2006 tot 263 miljard euro in 2011. Nederland groeit van bijna 3,5 miljard euro in 2006 tot een kleine 11,8 miljard euro in 2011. Hiermee is Nederland een van de snelste groeiers.
Het aantal online kopers in Europa groeit van 100 miljoen (58%) dit jaar tot 174 miljoen (74%) in 2011. De gemiddelde besteding groeit van 1.000 euro per jaar per koper tot 1.500 euro in 2011. Reizen blijft de belangrijkste e-branche, maar het belang daalt van 33% tot 29% in 2011 wat staat voor 77 miljard in 2011. Kleding is relatief een grote groeier, met een verdrievoudiging (ruim 200%) in vijf jaar, zo verwacht Forrester, tot 31 miljard in 2011. Dat wordt overtroffen door groeipercentages van alcohol (283%) en sportartikelen (245%). via
Verder lezen over E-Commerce
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024