De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verkopers van verzekeringen dreigen massaal klanten te verliezen. Die vergelijken premies en voorwaarden steeds meer zelf op internet, waar de traditionele tussenpersonen vaak afwezig zijn.
“Tussenpersonen moeten erkennen dat klanten in toenemende mate zaken via internet doen”, aldus Erik de Voogd van Voogd & Voogd. ” Zeker bij particuliere schadeverzekeringen. Die markt verandert binnen vijf jaar drastisch.” Consumenten vergelijken de premies op websites vier keer zoveel als de professionele tussenpersonen, blijkt uit onderzoek van Voogd & Voogd, werkzaam voor 18 verzekeringsmaatschappijen.
Enkele grote concerns trekken de hele bemiddelingsmarkt van verzekeringen de komende tijd naar zich toe, voorziet De Voogd. De tussenpersonen ontberen het kapitaal voor kwalitatief voldoende investeringen in internet, tegelijkertijd vergrijst de groep tussenpersonen. Momenteel begeeft ook Halfords, groothandel in fietsen en auto-accessoires, zich op de verzekeringsmarkt. Meerdere internationale bedrijven maken zich op om in Nederland de bemiddeling naar zich toe te trekken, voorspelt De Voogd. via Telegraaf
Verder lezen over Telegraaf
Media03.11.2013
Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen
Mobile02.01.2013
Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf
Technology27.10.2012
Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8
Social Media18.05.2010
Social Media case: De Telegraaf Boycot
E-mail26.02.2009
Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award
Online14.02.2009
Meer dan 250 inzendingen Project 2009
Mobile05.02.2009
Papieren krant op je mobiel
Online09.01.2009