Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Heel belangrijk, als het gaat om nieuwe bezoekers op je website. Dat blijkt uit een onderzoek aan de universiteit van het Canadese Ottowa. Volgens de onderzoekers is de eerste indruk cruciaal voor de rest van het surfgedrag.
Internetters blijken binnen een twintigste seconde te beoordelen of ze op een website blijven of niet. En die eerste indruk is al gevormd binnen 50 millisecondes, veel sneller dan tot nu toe werd aangenomen.
Een testpanel werd gevraagd websites te beoordelen zowel na hun eerste indruk én na een gedetailleerd onderzoek . Nadien bleek dat de mening na het detailleerde bezoek aan een site niet anders is dan de eerste indruk. “Met andere woorden, webdesigners hebben 50 milliseconde om een goede indruk te maken”, aldus een van de onderzoekers. (via)